لزوم تبادل دو سویه هیات های تجاری پس از پایان بیماری کرونا
لزوم تبادل دو سویه هیات های تجاری پس از پایان بیماری کرونا
رییس اتاق بازرگانی و صنایع مولداوی با تاکید بر لزوم تبادل دو سویه هیات های تجاری پس از پایان بیماری کرونا گفت: امیدواریم میزان تبادل تجاری مولداوی با ایران و به خصوص استان آذربایجان شرقی افزایش یابد.

به گزارش قلم پرس، سرگی ئوهاریا، رییس اتاق بازرگانی و صنایع مولداوی در جلسه ویدیوکنفرانسی با اتاق بازرگانی تبریز ضمن ابراز امیدواری برای افزایش تبادلات تجاری بین ایران و مولداوی اظهار داشت: میزان تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته دو میلیون دلار بود که در هشت ماهه ابتدایی سال جاری این مقدار به سه میلیون دلار رسیده است اما با توجه به ظرفیت های ویژه تجاری این دو کشور، این رقم قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر لزوم تبادل دو سویه هیات های تجاری پس از پایان بیماری کرونا گفت: با افزایش ارتباطات می توانیم شاهد ایجاد یادداشت تفاهم بوده و امکانات دو سویه مربوط به برقراری روابط تجاری را بررسی کرده و به توافق برسیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع مولداوی با بیان اینکه درصد بالایی از واردات مولداوی مربوط به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، گفت: امیدواریم میزان تبادل تجاری مولداوی با ایران و به خصوص استان آذربایجان شرقی افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری همایش مجازی توسط این اتاق در روزهای ۲۴ تا ۲۶ نوامبر گفت: امیدواریم فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی نیز مشارکت خوبی در این همایش داشته باشند.

در این جلسه، میخای بولبا، نائب رییس اتاق بازرگانی و صنایع مولداوی، کاظمی، کارشناس اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیف اوکراین، شهبازی، مسئول امور بین الملل اتاق تبریز و پیربالایی، کارشناس اقتصادی نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز به بیان نظرات خود برای افزایش همکاری های دو جانبه پرداختند.