لزوم بهبود روابط دانشگاه‌ها و مدیریت شهری برای ارتقای زندگی شهری
لزوم بهبود روابط دانشگاه‌ها و مدیریت شهری برای ارتقای زندگی شهری

به گزارش قلم پرس، وحید کیا در دیدار با محمدعلی کی نژاد رییس دانشگاه هنر و نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک میان شهرداری و دانشگاه هنر اظهار کرد: دانشگاه هنر  تبریز یکی از شناخته شده ترین دانشگاه‌های ایران در آموزش هنر و دانشجویان ممتاز سرآمد است و با تمرکز بر توانمند سازی دانشجویان، توانسته […]

به گزارش قلم پرس، وحید کیا در دیدار با محمدعلی کی نژاد رییس دانشگاه هنر و نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک میان شهرداری و دانشگاه هنر اظهار کرد: دانشگاه هنر  تبریز یکی از شناخته شده ترین دانشگاه‌های ایران در آموزش هنر و دانشجویان ممتاز سرآمد است و با تمرکز بر توانمند سازی دانشجویان، توانسته فارغ‌التحصیلانی توانمند تربیت کند.
وی با تأکید بر جایگاه ویژه دانشگاه هنر، افزود: نگاه این دانشگاه به سمت توسعه پایدار است؛ بر محور دانایی حرکت می‌کند و در عرصه‌های بین‌المللی نیز بسیار خوب درخشیده است.
وی با بیان این که ارایه نظرات خوب و طرح‌ و برنامه‌های مناسب دانشگاهیان توانمند دانشگاه هنر می‌تواند منجر به پیشبرد سطح زندگی مردم و اصلاح وضعیت شهر و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان شود، افزود: اگر دانشگاه‌ها نتوانند خارج از محیط خودشان اثربخش باشند، مباحث آموزشی و تئوری بی‌اثر خواهد بود.
شهردار منطقه ۳ با تأکید بر لزوم بهبود روابط دانشگاه‌ها و مدیریت شهری برای استفاده بیشتر از امکانات برای ارتقای زندگی در شهر، افزود: این نشست موجب تسریع نقش عملی دانشگاه در اثربخشی موضوعات شهری می شود.
وحید کیا در این جلسه بر ساماندهی مغازه های مکانیکی و خدمات خودرویی در مجاورت دانشگاه هنر را تاکید کرد و ضمن پیشنهاد جابجایی تعمیر گاههای خودرویی گفت: باید مکان یابی مناسبی جهت خدمات خودرویی صورت گیرد و طبق بازدید های مکرری که در این خصوص صورت پذیرفته است، شهرداری آماده است ضمن تعامل با دانشگاه هنر، ایفاگر نقش مثبت و سازنده ای باشد.
وحیدکیا در خصوص بوی نامطبوع در ورودی این دانشگاه نیز بر آمادگی شهرداری منطقه جهت پوشش قسمتی از کانال ایلی سو تاکید کرد.
شهردار منطقه ۳ تبریز، نشست مشترک مسئولان شهرداری و دانشگاه هنر را نخستین گام برای عملیاتی شدن ایده ها برای رفع مشکلات شهری عنوان و ابراز امیدواری کرد: با امضای تفاهم‌نامه و قراردادهای لازم به سرعت بتوانیم برای شهروندان تبریز کارهای مثبتی را انجام دهیم.
محمدعلی کی نژاد هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شهرداری با تجربه فراوان در مدیریت شهری برای شهرداری منطقه ۳ آرزوی توفیق  برای وی دراین مسئولیت، برتعامل سازنده دانشگاه با شهرداری در جهت عمران و آبادانی شهری تاکید کرد و افزود : باوجود زیرساخت ها و ظرفیت موجود در دانشگاه هنر و شناخت ظرفیت های منطقه ای، این دانشگاه آمادگی خود را در زمینه های مختلف با شهرداری اعلام می دارد.
ایجاد سازو کار لازم جهت استفاده از توان علمی اساتید و دانشجویان علاقمند و فعال در حوزه مدیریت شهری ازدیگر موارد مطرح شده توسط دکتر کی نژاد بود.
در ادامه برخی زمینه‌های همکاری دانشگاه هنر و شهرداری منطقه ۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.