لزوم ایجاد منابع درآمدی پایدار خانواده زندانیان با اجرای طرح‌های خوداشتغالی
لزوم ایجاد منابع درآمدی پایدار خانواده زندانیان با اجرای طرح‌های خوداشتغالی

خبرگزاری میزان – بابک محبوب علیلو در نشست بررسی مشکلات مربوط به انجمن حمایت از زندانیان با تاکید بر لزوم حمایت و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: به تبع زندانی شدن فردی، خانواده آن فرد نیز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کانون […]

خبرگزاری میزان – بابک محبوب علیلو در نشست بررسی مشکلات مربوط به انجمن حمایت از زندانیان با تاکید بر لزوم حمایت و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: به تبع زندانی شدن فردی، خانواده آن فرد نیز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کانون خانواده زندانیان باید با اقدامات پیشگیرانه به خانواده‌ها کمک شود.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین موارد برای تامین کمک‌های مادی به زندانیان و خانواده آن‌ها لزوم ابجاد منابع پایدار درآمدی بوده که باید توجه شود.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در راستای ایجاد منابع پایدار برای خانواده‌های زندانیان باید به سمت توانمندسازی و بحث‌های خوداشتغالی و کارآفرینی برویم.

وی ادامه داد: در حوزه مهارت آموزی و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان برای نیل به اشتغال و استقلال مالی خانواده‌های زندانیان می‌توان از همه ظرفیت ادارات دولتی و سازمان‌ها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بهره‌مند شد.

علیلو با تاکید برضرورت فراهم کردن بستر‌های لازم برای توانمندسازی خانواده زندانیان، افزود: در این راستا باید بانک اطلاعات توانمندی‌های اشتغال خانواده‌های زندانیان به منظور فراهم کردن ابزار و تجهیزات مورد نیاز اشتغال خانگی و حمایت از فروش محصولات آن‌ها و رفع موانع اشتغال تهیه و آماده شود.

وی با اشاره به موضوع حمایت از فرزندان مددجویان، ادامه داد: به منظور حمایت از فرزندان تحصیل کرده مددجویان، باید به عنوان اولویت اشتغال در ادارات، سازمان ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های کارآفرین بهره‌مند شد.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان نقش موثری در حمایت از خانواده مددجویان و ایجاد درآمد پایدار می‌تواند ایفا کند، ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده زندانیان می‌توان از ظرفیت خیرین استان بهره‌مند شد.

وی در ادامه در خصوص آمار مربوط به کمک‌های مردمی بیان کرد: با وصف شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه، کمک‌ها و هدایای اشخاص در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ با ۲۱۲% رشد قابل توجهی داشته است و نیز کل درآمد در همان بازه زمانی ۶۵% افزایش داشته است و جایگاه انجمن حمایت از زندانیان تبریز در مقایسه با سایر شهر‌های کشور رتبه قابل ملاحظه‌ی است.

انتهای پیام/