لزوم ایجاد ردیف اعتباری ملی برای جبران خسارات خشکی دریاچه ارومیه
لزوم ایجاد ردیف اعتباری ملی برای جبران خسارات خشکی دریاچه ارومیه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به معضلات مرتبط با بحران دریاچه ارومیه گفت: این بحران ملی بوده و تهدیدات مهمی از این بابت می‌تواند متوجه استان باشد و لازم است در سطح ملی ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه برای استان ایجاد شود.

به گزارش قلم پرس، محمد فرشکاران در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: اگر پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بدون اینکه به سرانجام رسد به حال خود رها شود، جغرافیای وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در این بین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و سایر استان‌های همجوار بیشترین آسیب را دیده و کل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه از بین خواهد رفت.

فرشکاران با اشاره به معضلات مرتبط با بحران دریاچه ارومیه ابراز داشت: این بحران ملی بوده و تهدیدات مهمی از این بابت می‌تواند متوجه استان باشد و لازم است در سطح ملی ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه برای استان ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین تشکیل مجدد جلسات ستاد احیا و کمیته مستقل مدیریت بحران دریاچه ارومیه را ضروری برشمرد و گفت: اگر همدلی، وفاق و همکاری نباشد، همه امور حالت رفع تکلیف خواهد داشت و به نتایج مورد انتظار نخواهیم رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیگیری جدی پروژه انتقال آب ارس به تبریز را نیز بسیار حیاتی دانست و افزود: پروژه‌های آبی سنگین و زیربنایی بوده و بخش جدایی ناپذیر مناطق متبوع محسوب می‌شوند.

تصویب فایناس ۵۱۰ میلیون یورویی برای پروژه انتقال آب ارس به تبریز

در این دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به ارائه گزارش آخرین وضعیت اجرای پروژ‌ه‌های آبی استان پرداخت و گفت: از فاینانس ۲۰۰ میلیون یورویی خط انتقال زرینه رود به تبریز رقم ۱۷۵ میلیون یورور را جذب کرده‌‌ایم و ۲۵ میلیون یورو نیز به بانک‌های ایران انتقال داده شده است.

یوسف غفارزاده با اشاره به تصویب فایناس ۵۱۰ میلیون یورویی پروژه انتقال آب ارس به تبریز، توضیح داد: حدود ۳۵ کیلومتر از این خط ۱۴۰ کیلومتری اجرا و مقرر شده ۱۰۵ کیلومتر باقی مانده با ترک تشریفات توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شود.

انتهای پیام/