لزوم استفاده از فناوری‌های روز در بخش معدن/ فعالیت‌های معدنی نباید باعث تخریب محیط زیست شود
لزوم استفاده از فناوری‌های روز در بخش معدن/ فعالیت‌های معدنی نباید باعث تخریب محیط زیست شود

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید مجهز به فناوری‌های روز باشیم، گفت: زمان تخریب محیط‌ زیست و انرژی به بهانه کشف و استخراج معادن به پایان رسیده و باید از فنّاوری‌های روز دنیا استفاده کنیم تا در عین بهره‌برداری از معادن، منابع طبیعی را نیز حفظ کنیم. مجید خدابخش در نشست شورای معادن […]

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید مجهز به فناوری‌های روز باشیم، گفت: زمان تخریب محیط‌ زیست و انرژی به بهانه کشف و استخراج معادن به پایان رسیده و باید از فنّاوری‌های روز دنیا استفاده کنیم تا در عین بهره‌برداری از معادن، منابع طبیعی را نیز حفظ کنیم.

مجید خدابخش در نشست شورای معادن آذربایجان شرقی، با اشاره به وجود معادن غنی در استان، اظهار داشت: خوشبختانه آذربایجان شرقی به لحاظ معدنی استانی غنی بوده به‌طوری‌که در سند تدبیر توسعه، بخش معدن به‌عنوان یکی از هسته‌های کلیدی توسعه استان مطرح‌شده است.


وی افزود: سازمان صنعت و معدن باید وضعیت معادن موجود استان را به‌صورت دقیق بررسی و گزارش آن را به شورای معادن ارائه کند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین انتظار داریم بخش خصوصی چالش‌ها و مشکلات و مباحث حوزه معدن و صنایع معدنی را احصا و ارائه کند تا پس از بررسی‌های لازم، مسائل این بخش به‌صورت متمرکز مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث استخراج معدن انتظار داریم از فناوری‌های جدید استفاده شود، در برخی کشورها کارخانه‌های معدنی وجود دارند که در وسط شهر بدون آلایندگی کارکرده و انرژی تولید می‌کنند.

خدابخش استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید مجهز به فناوری‌های روز باشیم، گفت: زمان تخریب محیط‌ زیست و انرژی به بهانه کشف و استخراج معادن به پایان رسیده و باید از فنّاوری‌های روز دنیا استفاده کنیم تا در عین بهره‌برداری از معادن، منابع طبیعی را نیز حفظ کنیم.

وی بیان کرد: روش‌های سنتی با بحث حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در تعارض است و ناچاریم از روش‌ها و فناوری‌های علمی روز دنیا استفاده کنیم.