قیمت‌گذاری دستوری، مشکل اقتصاد امروز کشور
قیمت‌گذاری دستوری، مشکل اقتصاد امروز کشور

[ad_1] رئیس هیئت مدیره انجمن کارآفرینان جوان استان آذربایجان شرقی قیمت‌گذاری دستوری را مشکل اقتصاد امروز کشور دانست و گفت: مداخله در بازار، باعث کاهش سرمایه‌گذاری و افت کیفیت محصولات می‌شود که نهایتا در این بین مردم متضرر می شوند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مراد سرخیرخیابانی امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با […]

[ad_1]


رئیس هیئت مدیره انجمن کارآفرینان جوان استان آذربایجان شرقی قیمت‌گذاری دستوری را مشکل اقتصاد امروز کشور دانست و گفت: مداخله در بازار، باعث کاهش سرمایه‌گذاری و افت کیفیت محصولات می‌شود که نهایتا در این بین مردم متضرر می شوند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مراد سرخیرخیابانی امشب در نشست  صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه جوانان از تصمیمات گرفته شده توسط دو‌لت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید دلسرد هستند، اظهار کرد: باید مسایل و مشکلات بخش خصوصی توسط اتاق‌های کشور جمع‌بندی شده و وزارت صمت برای حل این موانع به طور جدی اقدام کند.

وی ادامه داد: در جامعه طوری القا می‌شود که گویا علت تورم و گرانی تولیدکنندگان هستند. در حالی که کنترل تورم از طریق توسعه‌ی رقابت بین تولیدکننده‌ها امکان پذیر است.

 سرخیرخیابانی قیمت‌گذاری دستوری را دیگر مشکل اقتصاد امروز کشور دانست و بیان کرد: مداخله در بازار، باعث کاهش سرمایه‌گذاری و افت کیفیت محصولات می‌شود که نهایتا در این بین مردم متضرر می شوند.

کتاب قوانین گمرکی، قبل از آغاز سال ارائه شود

عضو هیئت مدیره انجمن کارگزاران امور گمرکی استان آذربایجان شرقی نیز تاخیر در ارائه کتاب قوانین گمرکی را مشکلی بزرگ دانست و عنوان کرد: صادرکنندگان و واردکنندگان هر ساله از تاخیر در انتشار کتاب قوانین در ماه چهارم متضرر می‌شوند و اصلاح ثبت سفارش برای ما بسیار مشکل شده چرا که برای مثال تعرفه کالایی پیش از این آزاد بوده و فرد اقدام به واردات یا صادرات آن کرده اما در میانه کار و با تغییر کتاب قوانین تعرفه‌ آن کالا ممنوع شده ولی کار از کار گذشته است.

مهرداد ایرانی متذکر شد: همه‌ دولت‌ها در سایر ممالک قوانین را پیش از آغاز سال جدید تدوین و اعلام می‌کنند تا فعالان بازرگانی براساس آن عمل کنند اما این اتفاق در کشور رخ نمی‌دهد.

امیر میران دیگر عضو هیئت مدیره انجمن کارگزاران امور گمرکی استان نیز یادآور شد: متاسفانه امسال علاوه بر تاخیر در ابلاغ کتاب قوانین، دو کتاب ابلاغ شد که دومی قوانین اولی را نقض می‌کرد. همچنین وزارت صمت با حذف معافیت مالیاتی ماشین‌آلات عملا صنایع را به زمین زد.

دست صادرکنندگان قیر را باز بگذارید

محمد زیدی، عضو هیئت مدیره انجمن قیر استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه صنعت قیر از ظرفیت تولید و صادرات به کشورهای همجوار به میزان ۳ میلیون و۴۰۰ هزار دلار برخوردار است، گفت: ۳ سال است که ترکیه واردات قیر را ممنوع کرده است. در ایران از میان ۶۴ پالایشگاه قیرسازی کشور ۳۴ مجموعه در استان قرار دارد و آذربایجان شرقی تولیدکننده عمده قیر است ولی دست و بالمان برای صادرات بسته است.

انتهای پیام/


[ad_2]