قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بود
 قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه کشور با وجود التهابات سیاسی منطقه از ثبات سیاسی مطلوب و امنیت برخوردار است، گفت: تدابیر مقام عظمای ولایت تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرده است.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تبریک این  عید به تمام مسلمانان جهان اظهار کرد: بنده دیروز در رادیو برون مرزی حضور داشتم و شاهد تماس‌ها و پیگیری‌های زیاد مسلمانان کشورهای همسایه از برنامه‌های رمضان بودم و این عید بزرگ را خدمت مسلمانان کشورهای همسایه تبریک عرض می‌کنم.

وی به سالگرد ارتحال امام رحمت‌الله اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش زیادی برای از بین بردن انقلاب کردند ولی همیشه با شکست روبرو بود ولی در آخر به این نتیجه رسیده بودند که انقلاب تا مادامی که حضرت امام وجود دارد نمی‌تواند شکست بخورد، ولی بعد از رحلت امام خمینی(ره) و بعد از گذشت ۳۰ سال با رهبری مقام عظمای ولایت  الحمدالله همچنان اقتدار و صلابت انقلاب حفظ شده است.

امام جمعه تبریز افزود: بدرقه تاریخی و وداع باشکوه ملت با امام خمینی(ره) را همه به یاد داریم و اگرچه دشمنان داخلی و خارجی تلاش بر این داشتند تا یاد امام را بین جامعه از بین ببرند ولی همچنان جاذبه امام (ره) همیشه روز افزون است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در راهپیمایی‌ها و یوم‌الله حاکی از وجود و ظهور امام در بین جوامع است، تصریح کرد: مراسم ارتحال امام با حضور باشکوه مردم و سخنرانی رهبر معظم انقلاب و حضور مسلمانان کشورهای مختلف برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به برکت رهبر معظم انقلاب در طول ۳۰ سال رهبری مقتدرانه، اقداماتی از قبیل خنثی‌سازی توطئه جنگ روانی، مدیریت مشکلات ناشی از فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸، تسلط بر احاطه بی‌نظیر به مسائل مختلف، پیشرفت‌های موشکی، سلول‌های بنیادی، فناوری شبیه‌سازی، هوا و فضا در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: نامگذاری و انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب از دیگر ابتکارات ایشان است تا  مملکت به تبع این نامگذاری‌ها در مسیر شعارهای سال قدم بردارد.

 شکست توطئه‌های دشمنان در تضعیف انقلاب  با تدابیر رهبری

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه کشور  با وجود التهابات سیاسی منطقه  از ثبات سیاسی مطلوب و امنیت برخوردار است، افزود: شکست دشمنان در ارتباط با تامین امنیت در سایه مدیریت رهبری مقام معظم رهبری و عبور دادن نظام از تهدیدات و توطئه‌های آمریکا رقم خورد به طوریکه رهبری این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده تا مردم در آرامش باشند.

وی متذکر شد: اتخاذ تدابیر هوشمندانه از تنظیم دیپلماسی هسته‌ای، تاکید بر اصول اساسی اسلام در رابطه با وحدت مسلمان جهان، تبدیل تهدیدات به فرصت، تحکیم موقعیت ایران در طول ۳۰ سال از دیگر برکات رهبر معظم انقلاب در طول این مدت بوده  به طوریکه ایشان توانستند موقعیت ایران و نفوذ و گسترش عمق راهبردی ایران را افزایش دهند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: امید است تا بیانیه گام دوم انقلاب با همت  تمام ملت  تحقق یابد.

 قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بود

وی در ادامه به فرارسیدن سالگرد قیام ۱۵ خرداد و بازداشت حضرت امام راحل اشاره کرد و گفت: در واقع قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بود که نتیجه آن را در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ دیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تقوایی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان به دست آورده‌ایم را باید در طول سال حفظ کنیم، افزود: در سایه هدایت الهی اگر در رمضان هدایت شده‌ایم باید در حفظ آن کوشا باشیم و سعی بر استمرار آن تا رمضان بعدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید شاکر نعمات الهی باشیم، تصریح کرد: باید همیشه از نعمت های الهی شاکر باشیم و این تنها مختص ماه مبارک رمضان نباشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای ماه مبارک رمضان اُنس با قرآن کریم است و باید سعی کنیم هیچگاه قرآن را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: دیروز مراسم اختتامیه جزء خوانی در مصلا بود و مردم پیشنهاد استمرار این برنامه را دارد از این‌رو قرار بر این شد تا هر جمعه این مراسم برگزار شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: برابری فقیر و غنی در ماه مبارک رمضان دیگر دستاورد ماه مبارک رمضان است به طوریکه باید سعی شود تا بعد از ماه مبارک رمضان نیز به فکر فقرا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهیم تا این ماه مبارک رمضان آخرین ماه مبارک رمضان ما نباشد و اگر قرار بر رفتن است از خداوند می‌خواهیم تا ما را بخشیده و ببرد.