قوای سه‌گانه باید با نگاه وفاق‌آمیز به معیشت مردم و اشتغال توجه کنند
قوای سه‌گانه باید با نگاه وفاق‌آمیز به معیشت مردم و اشتغال توجه کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رشددهی به تولید، تصریح کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید با یک نگاه وفاق آمیزی به مسله اصلی معیشت مردم و اشتغال توجه کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با خانواده […]

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رشددهی به تولید، تصریح کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید با یک نگاه وفاق آمیزی به مسله اصلی معیشت مردم و اشتغال توجه کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با خانواده شهیدان فلاح پور در شهر کوهسار در استان البرز  در جمع خبرنگاران گفت: روحیه شجاعت وشهادت طلبی باعث شده که انقلاب اسلامی ما پایدار  بماند و این امر باعث پیشرفتهایی در کشور و عزتمندی مردم ایران شده است؛ لذا لازم بود در ابتدای سال جدید خدمت این عزیزان رسیده و عرض ارادتی داشته باشیم.

دکتر لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه و نیز با توجه به طراحی آمریکایی ها برای منطقه کرده و سوءاستفاده از برخی کج‌فهمی‌ها و نفهمی‌های بعضی سران کشورهای منطقه، افزود: باید نیروهای فداکار در انقلاب اسلامی و آنها که در راه انقلاب فداکاری کرده اند درک درستی از شرایط داشته و یکدیگر را حمایت کنند؛ ضمن آنکه باید یک هوشیاری سیاسی وجود داشته باشد زیرا با همین روحیه مجاهدت است که میشود دشمنی ها را درک کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم توجه به درون از نظر اقتصادی گفت: شاید در برخی مولفه ها، پیشرفتهای بسیاری در کشور وجود داشته است و در زمینه اقتصاد هم در زیربناها پیشرفتهای خوبی صورت گرفته اما امروز یک مسابقه ای در سطح جهانی وجود دارد تا به کمک امکانات مختلف بین المللی سامان بهتری به وضعیت اقتصادی داده شود لذا باید از این فرصت استفاده کرد و امکانات و تولید را رشد داد چراکه ما از ظرفیتهای انسانی مناسبی در این زمینه برخوردار هستیم.

وی افزود: من فکر میکنم هم دولت هم مجلس و هم قوه قضاییه باید با یک نگاه وفاق آمیزی به مسله اصلی معیشت مردم و اشتغال توجه کنند و  به عقیده من می‌توانند این کار را بکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به فعالیتهای مجلس در این زمینه گفت: در مجلس هم چند قانون برای تسهیل فضای کسب و کار تصویب شده و اکنون نیز به کمیسیون های مختلف گفته ایم مطالعاتشان  را انجام دهند و پس از تعطیلات نوروز کمیسیونها با کمک مرکز پژوهشها و امکاناتی که دولت دارد تلاش خواهیم کرد زمینه های ورود نیروهای جوان و خلاق و کارآفرین به حوزه تولید را فراهم کنیم.

وی افزود: هم نگاهها باید در این زمینه کمک کننده باشند هم بخشهای خصوصی تا آنجا که میتوانند ظرفیتهای خود را گسترش دهند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: نیروی انسانی ماهر باید جذب شود و در این زمینه باید کمکهایی به بخش خصوصی شود که به این کار علاقه مند بشوند.

وی در زمینه توسعه روستاها نیز گفت: برای توسعه روستاها نیز طرحی در مجلس در دست کار قرار دارد و  ساختار آن نیز در قانون برنامه آمده است و امسال باید با پشتیبانی بیشتری به آن توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی آمار در رابطه با مهاجرت از روستا به شهر ادامه داد: در آخرین آمارگیری سکنه کشور در روستاها ۲۵ درصد بود در حالی که  متوسط جهانی بیشتر از این بوده و این امر نشان دهنده این است که یک اشکالی در چرخه اقتصادی روستاها وجود دارد که مردم در روستاها نمی مانند؛ بنابراین توجه جدی به این بخش شده است و امیدواریم خداوند امسال را سال جهش در اقصاد و تولید در کشور قرار بدهد