قهرمانی تیم دوومیدانی آذربایجان‌شرقی
قهرمانی تیم دوومیدانی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قلم پرس از تبریز، این رقابت‌ها به میزبانی شهر اراک و با حضور ۱۷۰ ورزشکار از ۳۲ تیم از سراسر کشور آغاز شد و ورزشکاران در ۲۳ ماده به مصاف یکدیگر رفتند. در روز نخست‌ مسابقات ورزشکاران درمواد ۲۰ کیلومتر پیاده روی، ۱۱۰ متر با مانع، ۱۰۰ متر، پرش سه گام پرتاب نیزه، […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، این رقابت‌ها به میزبانی شهر اراک و با حضور ۱۷۰ ورزشکار از ۳۲ تیم از سراسر کشور آغاز شد و ورزشکاران در ۲۳ ماده به مصاف یکدیگر رفتند.

در روز نخست‌ مسابقات ورزشکاران درمواد ۲۰ کیلومتر پیاده روی، ۱۱۰ متر با مانع، ۱۰۰ متر، پرش سه گام پرتاب نیزه، ۴۰۰ متر، پرش با نیزه، پرتاب دیسک، ۱۵۰۰ متر، ۵۰۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی با یکدیگر به رقابت پرداختند و با توجه به اینکه این میدان یکی از فرصت‌های اصلی آنها برای دستیابی به سهمیه المپیک توکیو به شمار می‌رفت، تمام تلاش خود را برای دستیابی به حدنصاب های بازیهای المپیک به کار گرفتند، که در پایان ارشیا مصدقی موفق شد رکورد ملی ماده پرش با نیزه را در رده های سنی نوجوانان و جوانان ( که با ۴.۷۰متر متعلق به خودش بود) ارتقاء دهد.

در ماده ۴۰۰ متر نیز سجاد هاشمی آهنگری در مصافی دیدنی با رقیبان خود تنها یک صدم ثانیه تا برابری با رکورد ملی این ماده فاصله داشت.

در ادامه و در روز دوم ورزشکاران در حالی به کار خود ادامه دادند که بارندگی شدید در شهراراک لحظاتی موجب توقف در برگزاری مسابقات شد. به همین دلیل پرندگان ارتفاع به سختی توانستند کار خود را به پایان برسانند و از انتها موانع بالاتر بازمانند. دو ۲۰۰ متر نیز با لحظاتی تاخیر برگزار شد تا شرایط برای دوندگان این ماده کمی بهتر شود.

 

دوندگان نیمه استقامت و استقامتی نیز در مواد ۸۰۰، ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر با مانع رقابتی تنگانگ و شانه‌به شانه را تجربه کردند.

در این مسابقات سجاد هاشمی و میلا ناصح جهان به ترتیب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره در ماده های ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر و مهدی پیرجهان در ماده ۴۰۰متر با مانع مدال طلا، سجاد پیرآیقرچمن در ماده پرتاب دیسک مدال برنز و در ماده ۴ در ۴۰۰ متر امدادی تیم آذربایجان شرقی مقام اول را کسب کرد.

در پایان نیز در مجموع نتایج تیم آذربایجان‌شرقی کاپ قهرمانی را از آن خود کرد و تیم‌های همدان و گلستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

این مسابقات طی روزهای ۴و۵ خرداد ماه در بخش بانوان نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷