قره‌باغی: تنها به عشق رهبرم مانده‌ام / کسی به هنرمند استکبارستیز اهمیت نمی‌دهد
قره‌باغی: تنها به عشق رهبرم مانده‌ام / کسی به هنرمند استکبارستیز اهمیت نمی‌دهد

خوانندهٔ سرودهای «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» با گلایه از اینکه کسی به هنرمند و ادبیات ضداستکباری اهمیت نمی‌دهد، گفت: اگر تا به امروز در کشور مانده‌ام تنها به خاطر دل‌بستگی به مقام معظم رهبری بوده که ایشان حامی من هستند. به گزارش قلم پرس از تبریز، اسفندیار قره‌باغی، خواننده مشهور کشورمان که آثاری […]

خوانندهٔ سرودهای «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» با گلایه از اینکه کسی به هنرمند و ادبیات ضداستکباری اهمیت نمی‌دهد، گفت: اگر تا به امروز در کشور مانده‌ام تنها به خاطر دل‌بستگی به مقام معظم رهبری بوده که ایشان حامی من هستند.

به گزارش قلم پرس از تبریز، اسفندیار قره‌باغی، خواننده مشهور کشورمان که آثاری چون سرود به یاد ماندنی آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو را در کارنامه دارد با اشاره به اینکه اخیرا سرود مرگ بر اسرائیل خود را در راه‌پیمایی روز قدس سال ۹۲ در تهران رونمایی کرده می‌گوید: بهترین خاطره من از اجرای سرود «مرگ بر اسرائیل» این بود که برای برنامه فرهنگی به فلسطین رفتم و من در پنج کیلومتری سران رژیم غاصب اسرائیل به اجرای این سرود پرداختم و همراهان من نیز در همان هنگام شعار «مرگ بر اسرائیل» را با من فریاد زدند.

خواننده سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ» در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، با بیان اینکه سرود ننگ به نیرنگ تو خشم نهفته ملتی از دخالت‌ها و غارتگری‌های آمریکا بوده است، اظهار داشت: این آهنگ را اولین بار در سال ۶۰ زمانی که درد در وطن بود، زیر بمباران‌های هوایی دشمن در تهران ساخته که در عرض ۴۸ ساعت در همه‌جا منتشر شده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از خواندن این سرود پشیمان هستید یا خیر، گفت: با توجه به اینکه شخصیتی استکبارستیز دارم، بر این معتقدم که آمریکا همان روباه مکار و دیو ستمکاره‌ای است که در طی این سال‌ها تغییر نکرده و شاید بدتر هم شده است، به همین دلیل این‌چنین سرودها را خواهم خواند و همه این کلمات جز حقیقت چیزی نیست.

بعد از جنگ و رحلت امام(ره) موسیقی افتضاح شده

قره‌باغی، در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه در حال حاضر کار جدید دارید و چه‌کار می‌کنید، گفت: چنین آهنگ‌هایی که دیگر نیست و نخواهد بود چون موسیقی بعد از پایان جنگ و رحلت حضرت امام(ره) به یک افتضاح تبدیل شد.

وی ادامه داد: به عبارتی این به خاطر حمله‌ای بود که از غرب به ایران انجام شد و مسئولان صدا و سیما و ارشاد در این میان مثل یک چوب خشک بودند.

این هنرمند پیشکسوت تبریزی، با بیان اینکه متأسفانه سازمان‌های فرهنگی برای هنرمند ارزشی قائل نیستند کسی به ادبیات، هنر و فرهنگ ضداستکباری اهمیت نمی‌دهد، ادامه داد: بعد از مرگ نیز تنها نام ما خواهد ماند و به خاطر این مسائل با این سازمان‌ها کار نمی‌کنم و اگر تا به امروز در کشور مانده‌ام تنها به خاطر دل‌بستگی به مقام معظم رهبری بوده که ایشان حامی من هستند.

۳۰ سال در صدا و سیما زحمت‌ کشیدم اما یک‌ ذره درک وجود ندارد

وی با بیان اینکه من شخصیتی استکبارستیز دارم، ولی در طی این چند سال مسیر به یک‌طرف دیگری سوق داده شد و مدیران به دنبال مادیات بودند، به خاطر همین من کنار کشیدم، افزود: بیش از ۳۰ سال در صدا و سیما زحمت‌ کشیده‌ام اما یک‌ ذره درک وجود ندارد تا لااقل سالی یک‌بار اول بهمن روز تولدم را با یک تلفن، تبریک بگویند.
قره‌باغی خاطرنشان کرد: البته من به وظیفه خودم نسبت به‌ نظام و انقلاب از همان روزی که آن را درک کردم عمل کرده‌ و به‌ پای این نظام و انقلاب ایستاده‌ام، تا لحظه مرگ هم خواهم ایستاد.

**برگزاری جشنواره شعر و موسیقی ضداستکباری طبس در تهران

وی در ادامه از برگزاری جشنواره شعر و موسیقی ضداستکباری طبس در تاریخ ۲۸ مرداد ماه جاری در تهران، خبر داد و ادامه داد: در این جشنواره از تمام دنیا کسانی که سرودهای ضد استکبار خوانده‌اند گرد هم جمع خواهند شد تا همراه با من در صحنه اجرا کنند.

این هنرمند پیشکسوت تبریزی، اضافه کرد: این جشنواره به مدیریت مرکز مطالعات جبهه فرهنگی برگزار می‌شود و من نیز در این جشنواره به‌عنوان دبیر انتخاب‌ شده‌ام.

وی با بیان اینکه تا به امروز قره‌باغی بیش از ۸۰۰ سرود را برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کشورش یا ساخته و یا خوانده گفت: آیا معنی ۸۰۰ سرود آن هم در سال‌های تحریم همه‌جانبه انقلاب اسلامی برای کسانی که تظاهر به انقلابی‌گری می‌کنند، بی‌مفهوم است؟

سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی همیشه نگهبان خاک ایران و اسلام بوده‌اند

قره‌باغی با بیان اینکه سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی همیشه نگهبان خاک ایران و اسلام بوده‌اند، افزود: امنیتی که در جامعه جاری است به برکت خون شهدا و به همت سرداران رشید اسلام به‌وجود آمده است، از همین‌رو ما بدون هیچ واهمه‌ای فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا، اسرائیل و داعش جرأت تعرض به خاک ایران را ندارند، عنوان کرد: مردم شجاع ایران حق تجاوز به خاک این کشور اسلامی را نمی‌دهند.

به گزارش فارس قره‌باغی در اول بهمن ۱۳۲۰ در کوچه قره‌باغی‌های تبریز به دنیا آمد. او پس از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی شد و در خرداد ماه سال ۱۳۴۳ فارغ‌التحصیل و به عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

اواخر سال ۱۳۴۷ به تهران منتقل و در گروه اپرای تهران مشغول شد، ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران پس از بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش‌های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده‌دار شد.

قره‌باغی دکترای موسیقی کلاسیک خود را از ایتالیا اخذ کرده ‌است و مدت هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۰۰ سرود ساخت و در ایفای سلو و گروه کُر آنها نقش مهمی داشت.

رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، رئیس مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی، ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران از جمله سوابق مسئولیتی او محسوب می‌شود.