قدس قطب‌نمای خیزش ملت‌ها…/۲۰ نام برای فلسطین و یکی از چهار قصر بهشتی دنیا+  تصاویر و فیلم
قدس قطب‌نمای خیزش ملت‌ها…/۲۰ نام برای فلسطین و یکی از چهار قصر بهشتی دنیا+  تصاویر و فیلم

[ad_1] امروز با دل‌هایی که از عطر ایمان سرشار است به دادخواهی مظلوم آمده‌ایم، آمده‌ایم بگوئیم فلسطین آرمان ماست و قدس اولین قبله مسلمین جهان روزی فریاد آزادی و آزادی‌خواهی سر خواهد داد. خبرگزاری فارس– مریم عباسی:  از جغرافیای جهان اسلام به پا خواسته‌ایم تا در تاریخ کهن این سرزمین، بار دیگر با قدس عزیز […]

[ad_1]


امروز با دل‌هایی که از عطر ایمان سرشار است به دادخواهی مظلوم آمده‌ایم، آمده‌ایم بگوئیم فلسطین آرمان ماست و قدس اولین قبله مسلمین جهان روزی فریاد آزادی و آزادی‌خواهی سر خواهد داد.

خبرگزاری فارسمریم عباسی:  از جغرافیای جهان اسلام به پا خواسته‌ایم تا در تاریخ کهن این سرزمین، بار دیگر با قدس عزیز هم پیمان شویم که برای آزادیت هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست آن بوده ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

ماه رمضان سال ۱۳۵۸ خورشیدی بود که خورشید درخشان آسمان انقلاب ایران حضرت امام خمینی (ره) در پیامی سرنوشت ساز آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند.

امروز خیابان‌های شهرم یک صدا فریاد شده‌اند، فریاد بر سر ظالمانی که خون مظلوم را در شیشه کرده‌اند، ظالمانی که دست‌هایشان به خون پاک کودکان و نوجوانان، زنان و مردانی که سرزمینشان پاره تن اسلام است آغشته شده است.

امروز با دل‌هایی که از عطر ایمان سرشار است به دادخواهی مظلوم آمده‌ایم، آمده‌ایم بگوئیم فلسطین آرمان ماست و قدس اولین قبله مسلمین جهان روزی فریاد آزادی و آزادی‌خواهی سر خواهد داد.

آمده‌ایم بگوئیم ما آزادی خواهان جهان اسلام برای نابودی ظلم از سراسر جهان آرام نمی‌نشینیم. امروز به صحنه آمده‌ایم تا التیامی باشیم بر بغض ترک خورده فلسطین.

امروز پرچم فلسطین را با افتخار در دست گرفته‌ایم  تا فراموش نکنیم  قدس شریف پاره تن اسلام است و اکنون این پاره تن اسلام در دست اجانبی که بویی از مردانگی نبرده‌اند به اشغال در آمده است.

ما از جغرافیای جهان اسلام به پا خواسته‌ایم تا در تاریخ کهن این سرزمین، بار دیگر با قدس عزیز هم پیمان شویم که برای آزادیت هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

برادر فلسطینی‌ام می‌دانم که  خاطرات ذهن تو با خون و حماسه رنگین شده است.

می‌دانم در غم از دست دادن عزیزانت به سوگ نشسته‌ای، اما تو باید زنده باشی، مبادا بادهای زهر آلود غرب درخت آرزوهایت را از بیخ و بن در آورند.

فلسطین وجب به وجب خاک پاک تو قدمگاه پیامبران بوده است، خاک تو بوی فرشته‌های آسمانی می‌دهد. امروز شهر به شهر دنیای اسلام درد تو را زبانه می‌کشد و به یاد پیکر زخم خورده‌ات فریاد می‌زند.

فلسطین امروز تو با انتفاضه زنان و مردانت با سلاح صبر و مقاومت در برابر آتش رگبارها و مسلسل‌ها ایستاده‌ای و بر بلندای تاریخ صدای مظلومیت تو عالم را فراگرفته است.

می‌دانم سرسپردگان نظم نوین جهانی که داعیه‌دار صلح جهانی هستند چشمان خود را بر روی حقیقت بسته‌اند، امروز هیچکدام از سازمان‌های بین‌المللی تو را نمی‌بینند، صدای زخم‌ها، ناله‌ها و شکستن دل‌های کودکان، زنان و مردان تو را نمی‌شنوند، ناله دلخراش زنانت دل سنگ شده آنان را ذوب نمی‌کند.

سرسپردگان دنیای استعمار و استکبار با جام‌های بلورین شراب خود را به بی‌خیالی زده‌اند تا گام‌های استوار تو را نشنوند.

فلسطین گرچه دیوارهایت بوی باروت می‌دهد و در کوچه و پس کوچه‌هایت رود خون جاریست گرچه صهیونیست‌های جبار درختان زیتونت را نابود کرده‌اند، اما من ایمان دارم به روزی که دنیا به درختان زیتون تو ایمان می‌آورند، به درختان زیتونی که نماد صلح سرزمینت هستند، به زیتون‌هایی که نماد صلح، پایداری و مقاومت را در سراسر گیتی منتشر می‌کنند.

حماسه فداکاری‌های تو کتابی می‌شود به ضخامت تاریخ و سرگذشت مظلومیت تو بر لب‌ها جاری می‌شود و تو بلند قامت‌تر از همیشه فاتح صحنه‌های نبرد می‌شوی.

من ایمان دارم به لبخند سبز تو بر روی مردمانی که امروز صدای ناله تو را از فرسنگ‌ها می‌شنوند و برای یاریت به پا خواسته‌اند و همگام با تو در روز آزادیت کبوتران سپید صلح را به پرواز در می‌آوریم.   

 

تقابل استضعاف و استکبار

بیش از ۷۵ سال از اشغال سرزمین فلسطینیان توسط صهیونیست‌های کودک کش می‌گذرد. در طول این سال‌ها صهیونیست‌ها جنایت‌های بسیاری را علیه فلسطینیان، از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، مرتکب شده‌اند. با وجود تمامی اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، این کشور همچنان در برابر نظامیان تا دندان مسلح این رژیم مقاومت و ایستادگی می‌کند.

آنچه در طول تمام این سال‌ها موجب تشدید آلام فلسطینیان شده، سکوت سنگین حکّام مرتجع عرب در قبال ظلم و ستمِ بی‌حد و حصری است که بر آنان می‌رود؛ حکام تن‌پرور و قدرت‌طلبی که با وجود داشتن ثروت‌های بسیار زیاد و هنگفت نه تنها هیچ دفاعی از مردم مورد ظلم و ستم واقع شده فلسطین نمی‌کنند، بلکه در جهت تأمین اهداف صرفا سیاسی و پلید خود، در جبهه صهیونیسم ایستاده‌اند.

 

روز جهانی قدس در حقیقت تنها به محکومیت رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت های آن علیه مردم مظلوم فلسطین محدود نمی‌شود. بلکه این روز، یک نماد است؛ نمادی از تقابل دو مفهومِ«استضعاف» و «استکبار». مسلمانان و آزادگان عالَم در این روز جام غضب خود را بر سَر صهیونیست‌ها به عنوان یکی از نمادهای استکبار جهانی می‌ریزند و در مقابل با حمایت خود از فلسطینیان به عنوان نمادی از استضعاف، با تمامی مستضعفان جهان ابراز همبستگی می‌کنند.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

تقریباً هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و در شانزدهم مرداد‌ماه سال ۵۸ و تقریباً یک سال پیش از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، پیامی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صادر شد که طی آن از توده ملت‌های جهان خاصه مسلمانان دعوت شد تا در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در روزی که «روز قدس» نامگذاری شد، راهپیمایی کنند.

امروز در حالی که آفتاب سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.

مردم تبریز امروز اوج همبستگی، همدلی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند و با زبان روزه و در هوای نیمه ابریو نم نم باران به خیابان‌ها آمدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و در این حماسه، حمایت خود از مردم فلسطین و خشم و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

جمعه برای ما مسلمانان میعادگاه روز ظهور است، روز حاکمیت مستضعفان، آخرین جمعه نشان آخرین امید است و اگر این جمعه در ماه مبارک خدا باشد یعنی آخرین امید برای حاکمیت مستضعفان، آخرین امیدی که هر سال با مشت‌های گره‌ کرده و فریادهای روزه‌داران می‌درخشد و چشم غاصبان را کور می‌کند.

موج بیداری اسلامی که موجب شده فریاد عدالتخواهی ملت‌های مسلمان تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش رود، امروز با سر دادن شعار «القدس لنا» آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی از سلطه رژیمی نامشروع را نزدیک‌تر ساخته است.

ندای مرگ بر اسراییل و الموت الاسراییل مرگ بر آل سعود و آمریکا امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی جغرافیای آزادیخواهان جهان را در نوردید که جانشین خلف و شایسته امام (ره) با هدایت داهیانه ملت بیدار و پیشروی ایران اسلامی، تحقق آرمان رهایی قدس را در شرایط زبونی، انحطاط و سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر ساخته است.

 

۲۰ نام برای فلسطین و یکی از چهار قصر بهشتی دنیا

در تاریخ بیست نام برایش آمده، یبوس، کادش، سالم، سالیم و ایلیا از نام‌های تاریخی آن است. آن قدر اهمیت دارد که در قرآن‌کریم، کتاب آسمانی مسلمانان نیز نام آن برده شده‌، القریه، الارض المبارکه، الزیتون، الساهره‌، نام زیبای «بیت‌المقدس».

این شهر، نخستین قبله مسلمانان، دومین مسجد مسلمانان و یکی از چهار قصر بهشتی دنیا به فرموده امام علی علیه السلام است، چهار قصر بهشتی دنیا که شامل مسجدالحرام، مسجد کوفه، مسجدالنبی و بیت‌المقدس است.

این مکان را پیامبران الهی بنا کرده‌اند، حضرت داود و سلیمان در آنجا حکمرانی داشتند و خداوند به زکریای پیغمبر، میلاد فرزندش یحیی را در اینجا بشارت داد.

حضرت هاجر از «کوتا» به همین مکان (بیت‌المقدس) هجرت کرد، بنا بر نقل اکثر مفسران، دمیدن اسرافیل در صور به امر خدا بر صخره بیت‌المقدس است، حضرت مریم در اینجا وفات کرد، عیسی مسیح در اینجا به دنیا آمد و پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) مدت‌ها رو به بیت‌المقدس نماز گذارد و بعد معراج حضرت از همین جا بود.

نخستین بقعه‌ای که در روی زمین ساخته شده، همان بقعه خورشید صفت و طلایی رنگی است که بر صخره بیت‌المقدس بنا شده. خورشیدی که امروز اسیر است در میان ستاره‌های حقیر شیشه‌ای.

فلسطین مظهر مظلومیت و نشانه آشکار تجاوز به حقوق یک ملت است، تجاوزی که از تمام ‌ابعاد جنایت علیه بشریت از نقض آزادی‌های فردی تا قتل‌عام افراد بیگناه و بی‌پناه را در بر می‌گیرد.

گزاف نیست اگر بگوییم آن امامی که با دست توانای او انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و ایران بینام او در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، پایه‌گذار جریانی بود که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان هر سال به جلوه می‌نشیند.

جمعه برای ما مسلمانان میعادگاه روز ظهور است، روز حاکمیت مستضعفان، آخرین جمعه نشان آخرین امید است و اگر این جمعه در ماه مبارک خدا باشد یعنی آخرین امید برای حاکمیت مستضعفان، آخرین امیدی که هر سال با مشت‌های گره کرده و فریادهای روزه‌داران می‌درخشد و چشم غاصبان را کور می‌کند.

 

قدس قطب‌نمای خیزش ملت‌ها…

راهپیمایی گرامیداشت یوم الله «روز قدس» در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  در نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ و همزمان با کاهش همه‌گیری کرونا در کشور و آذربایجان شرقی اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

 امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند، بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد. 

 ندای مرگ بر اسراییل و الموت لاسراییل امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی جغرافیای آزادیخواهان جهان را در می‌نوردد که جانشین خلف و شایسته امام (ره) با هدایت داهیانه ملت بیدار و پیشروی ایران اسلامی، تحقق آرمان رهایی قدس را در شرایط زبونی، انحطاط و سقوط رژیم صهیونیستی نزدیکتر ساخته است. 

از این رو است که حضور ملت‌های آزادیخواه جهان در راهپیمایی امروز، لبیکی است به ابتکار تاریخی خمینی کبیر و نیز فراخوان حضرت آیت الله خامنه‌ای، ولی امر مسلمین که همواره مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانسته‌اند.

 

 
علم آزادی فلسطین در آذربایجان برافراشته شد

امسال بعد از دو سال که راهپیمایی روز جهانی قدس به خاطر شرایط کرونایی برگزار نمی‌شد و به صورت موتوری برگزاری می شد روزه‌داران آذربایجانی از پیر و جوان و خردسال آمدند و در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و باشکوه پیدا کردند تا تو ای قدس عزیز محکم و استوار بمانی و همچنان نمادی از مقاومت و ایستادگی مظلومان باشی.

امروز ملت مسلمان آذربایجان یکپارچه بار دیگر برای تحقق ابتکار جاودان حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس، لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری و اعلام حمایت از مواضع اصولی نظام و دولت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

مردم روزه‌دار شهرها و بخش‌های آذربایجان‌شرقی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

آذربایجانی‌های حاضر در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.

گستردگی تصویر مقام عظمای ولایت و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، سیدحسن نصرالله، پرچم ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطین در دست راهپیمایان روز جهانی قدس، به راهپیمایی امسال رنگی تازه بخشیده بود و دست نوشته‌هایی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دست عده‌ای از راهپیمایان خودنمایی می‌کرد.

جوانان تبریزی با حضور پرشور و گسترده که می‌توان از ویژگی‌های راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تبریز دانست، با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «القدس لنا و ای قدس می‌آییم » و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کردند.

جوانان تبریزی همچنین با شعار یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، مرگ بر آل‌سعود و تکفیری بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس تاکید کردند.

 

راهپیمایی باشکوه روز قدس،‌ مقدمه دستیابی هرچه بیشتر به منافع ملل اسلامی 

روز قدس، روز حضور گسترده و مسوولانه مردم در همیشه بیدار و خروش فریادهای رهایی‌بخش سرزمین فلسطین اشغالی، مقدمه دستیابی هرچه بیشتر به حقوق و منافع مشترک ملل اسلامی به شمار می‌رود.
 
این حضور به ویژه در جای جای آذربایجان و ایران اسلامی ضمن خنثی کردن تبلیغات رسانه‌های بیگانه، ‌اهداف معاندانه آنها را با شکست روبه‌رو کرد و نشانگر همدلی و اتحاد دنیای اسلام است. 

حضوری که به معنای درک بالای سیاسی مردم در آگاهی از مسائل بین‌المللی و جهان اسلام و امید دهنده ملت زجرکشیده فلسطین برای دستیابی به استقلال است. 

تداوم حضور چشمگیر مردم غیور ایران اسلامی همچون سال‌های گذشته،‌ مهر تائیدی بر آرمان‌های بلند امام راحل و تبعیت از مقام عظمای ولایت به شمار می‌رود. 

شعارهای کوبنده و رسا و شور و شوقی برخاسته از توجه و بینش عمیق مردم که بیانگر تعهد و حساسیت آنان در قبال سرنوشت جامعه اسلامی فلسطین اشغالی است. 

 

تصاویر از حامد علی حق دوست

انتهای پیام/


[ad_2]