قدردانی نخست وزیر قرقیزستان از حمایت چین در شرایط کرونایی
قدردانی نخست وزیر قرقیزستان از حمایت چین در شرایط کرونایی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، «الغ بیک معروف اف» نخست وزیر قرقیزستان با «دو دون» سفیر چین در «بیشکک» دیدار کرد. معروف اف در این دیدار از کمکهای دولت چین در قالب ۱۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم کرونا قدردانی کرد. وی ادامه داد: رئیس جمهور قرقیزستان نیز از جمهوری خلق چین برای […]

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، «الغ بیک معروف اف» نخست وزیر قرقیزستان با «دو دون» سفیر چین در «بیشکک» دیدار کرد.

معروف اف در این دیدار از کمکهای دولت چین در قالب ۱۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم کرونا قدردانی کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور قرقیزستان نیز از جمهوری خلق چین برای کمک به واکسیناسیون مردم این کشور قدردانی کرده و تاکنون ۷۰۰ نفر از شهروندان قرقیزی این واکسن را دریافت نموده اند.

در این دیدار، طرفین در مورد موضوعات اصلی همکاری دو جانبه در زمینه حمل و نقل، تجارت، سرمایه گذاری، از سرگیری مسیرهای هوایی بین دو کشور، از جمله در مورد فعالیت های ایستگاه های بازرسی «توروگارت» و «ایرکشتام» بحث و تبادل نظر کردند.

معروف اف تأکید کرد که بهره برداری کامل از ایست های بازرسی به افزایش حمل و نقل و گسترش بیشتر همکاری تجاری و اقتصادی متقابل کمک می‌کند.

در این دیدار همچنین دو دوین از وضعیت موجود در اجرای پروژه های کمک هزینه برای ارائه کمک های فنی در شرایط بهداشتی و اضطراری به سایر مناطق مطلع شد.

معروف اف نیز از سفیر چین برای کمک به توسعه همکاری های دو جانبه در طیف گسترده ای از موضوعات تشکر کرد و همچنین آمادگی خود را برای تقویت بیشتر روابط دو جانبه و مشارکت استراتژیک جامع بین جمهوری قرقیزستان و چین  ابراز داشت.

انتهای پیام/.