فیلتر شبکه‌های اجتماعی راه‌حلی برای مقابله با آسیب‌های آن‌ نیست
فیلتر شبکه‌های اجتماعی راه‌حلی برای مقابله با آسیب‌های آن‌ نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: خطر شبکه های مجازی باید با تولید محتوا و نه با فیلتر خنثی شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، پروانه سلحشوری با تاکید براینکه فیلتر شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام راه‌حلی برای مقابله با فساد و آسیب‌های حاصل از آن‌ها نیست، گفت: […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: خطر شبکه های مجازی باید با تولید محتوا و نه با فیلتر خنثی شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، پروانه سلحشوری با تاکید براینکه فیلتر شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام راه‌حلی برای مقابله با فساد و آسیب‌های حاصل از آن‌ها نیست، گفت: اکنون در زمانهای به سر می‌بریم که دیگر با فیلتر نمی‌توان آثار مخرب شبکه‌های مجازی را خنثی کرد چراکه فیلتر شبکه‌های اجتماعی موجود، خلق شبکه‌های جدیدتر را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان وسایل ارتباطی جدید را مصادره به نفع کرد، افزود: اگرچه معتقدم با خلق صدها کانال و گروه علمی، مذهبی و قرآنی اقدامات خوبی در زمینه توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در شبکه‌های مجازی همچون تلگرام شده اما باید تلاش‌ها را برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان این شبکه‌ها بیشتر کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان مردم را از تکنولوژی‌‌های جدید منع کرد، اضافه کرد: معتقدم همان آتش گرما و زندگی بخش می‌تواند زندگی انسان‌ها را سوزانده و خاکستر کند بنابراین یادگیری چگونگی استفاده از آتش بسیار مهم است صدالبته وظیفه آموزش استفاده بی‌خطر از فضای مجازی به شهروندان بر عهده مسئولان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروزه دشمنان ایران اسلامی از طریق تلگرام و اینستاگرام بر روی سبک زندگی، نگرش سیاسی و اجتماعی جامعه ایرانی تاثیر گذاشته‌اند، افزود: اگرچه تولید محتوا متناسب با فرهنگ و اهداف مورد نظر در این فضا بیشتر شده اما باید تلاش‌ها را بیشتر کرد.