فقط ۴ کیلومتر برای چشیدن طعم شیرین احیا دریاچه باقی مانده
فقط ۴ کیلومتر برای چشیدن طعم شیرین احیا دریاچه باقی مانده
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه نزدیک به ۳۱ کیلومتر از تونل آب زاب زده شده است، گفت: فقط ۴ کیلومتر از این طرح باقی‌مانده است و اگر دستور اجرای سریع را بدهید قطعا مردم شیرینی این کار عظیم را خواهند چشید.

مسعود پزشکیان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس جمهور در تبریز برگزار شد، با عرض تسلیت درگذشت خواهر رئیس جمهور و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در استان موضوع تازه‌ای غیر از راه‌آهن و آب نداریم و درخواست داریم تا راه‌آهن میانه -بستان‌آباد هر چه سریع‌تر به تبریز برسیم. 

وی با اشاره به موضوع طرح احیا دریاچه ارومیه بیان کرد: همانگونه که از ابتدای دولت بر آن تاکید شده نزدیک به ۳۱ کیلومتر از تونل آب زاب زده شده و فقط ۴ کیلومتر از طرح باقی‌مانده است

مردم نمی دانند چه فعالیت عظیمی در این دولت اجرا شده و اگر دستور اجرای سریع را بدهید و آب به دریاچه برسد قطعا مردم شیرینی این کار عظیم را خواهند چشید، تا زمانی که نبینند قطعا فکر خواهند کرد که کاری شکل نگرفته است.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: کاری که در دولت شما برای آذربایجان در رابطه با آب و راه انجام گرفته با قاطعیت می توان گفت در دولت‌های دیگر انجام نگرفته است. 

وی متذکر شد: اگر پروژه‌های تصفیه‌خانه تمام شود، دریا بسیار خوب احیا خواهد شد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی با استناد به فرازهایی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه امروز بیشتر از هر موقع دیگر به وحدت نیاز داریم و هر نغمه‌ای که اختلاف را زیاد کند، آب در آسیاب دشمن ریختن است، اضافه کرد: باید وحدت و انسجام شکل گیرد.