فعالان اقتصادی هیچ گونه برنامه‌ای برای سیاست‌های کشور نمی‌بینند/ بدترین روز برای ما روزی است که نتوانیم پاسخگوی کارگران باشیم
فعالان اقتصادی هیچ گونه برنامه‌ای برای سیاست‌های کشور نمی‌بینند/ بدترین روز برای ما روزی است که نتوانیم پاسخگوی کارگران باشیم

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: فعالان اقتصادی هیچ گونه برنامه‌ای برای سیاست‌های کشور نمی‌بینند از این‌رو متولیان این امر با حفظ ارزش‌های ملی و در رفع نگرانی‌ها توجه بیشتری داشته باشد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، صمد حسن‌زاده در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با عنوان «دیپلماسی اقتصادی» در […]

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: فعالان اقتصادی هیچ گونه برنامه‌ای برای سیاست‌های کشور نمی‌بینند از این‌رو متولیان این امر با حفظ ارزش‌های ملی و در رفع نگرانی‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، صمد حسن‌زاده در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با عنوان «دیپلماسی اقتصادی» در مجتمع پتروشیمی تبریز اظهار کرد: امیدواریم این همایش مطابق سال‌های قبل در اصلاح و رفع نارسایی و رفع قوانین زائد برای توسعه صنعت و تجارت تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برحسب شرایط کشور همایش مزین به نام دیپلماسی اقتصادی شده است، گفت: طبق سیاست‌های مورد تاکید رهبری برای رسیدن به رشد پایداری و بالندگی ایران اسلامی یک دیپلماسی اقتصادی لازم است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: بر اساس شرایط نگرانی از تبع تحریم‌ها که یک شرایط سخت برای همه ایجاد کرده است، قدرت‌های بزرگ جهانی به صورت ظالمانه نگرانی بزرگی برای معیشت مردم و اقتصاد و سلامتی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس منشور سازمان بین‌المللی هیچ قدرتی حق ندارد معیشت مردم را تهدید و تحریم کند، تصریح کرد: تمام ملت‌ها و مسوولان نظام‌های دنیا با حفظ اقتدار نظام و با ایجاد تعامل سیاسی برای انسان‌ها یک آرامش خاطر ایجاد می‌کنند.

حسن‌زاده ادامه داد: امروز دیپلماسی کشور با همسویی و همراهی تمام سازمان‌ها در اصلاح و رفع موانع می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط سختی برای جامعه فراهم شده است به طوریکه عدم دسترسی به بازار جهانی کاهش دسترسی به تکنولوژی روز دنیا، افزایش هزینه‌های تامین کالا و مشکلات بی‌شماری در انتقال پول و ناپایداری سیاست‌های داخلی و ناپایداری ارزش پول ملی در مقابل ارز بین المللی و توسعه رانت و فساد اقتصاد در دستگاه دولتی و نگرانی‌های بزرگ ناشی از بی‌ثباتی برای ملت و جامعه صنعتی مشکلاتی فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز متذکر شد: امروز سرمایه‌گذار خارجی رغبتی برای حضور در ایران نداشته و حتی سرمایه‌گذاران خارجی که قبلا به صورت مشارکت سرمایه‌گذاری کرده بودند به نوعی تلاش به خروج سرمایه خود از کشور را دارند.

وی بیان کرد: جامعه صنعت و معدن و اقتصاد کشور در تمام شرایط تلاش به تولید دارد ولی نگرانی این فعالان را تهدید می‌کند چراکه واحدهای تولیدی به دلیل احساس نگرانی به مدت ۶ ماه مواد اولیه برای خود ترتیب داده‌اند ولی سوال اینجاست که بعد از ۶ ماه تکلیف این واحدها چه خواهد بود؟

وی اذعان داشت: بدترین روز برای ما روزی است که نتوانیم پاسخگوی کارگران باشیم و یا نتوانیم فعالیت خود را ادامه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: فعالان اقتصادی هیچ گونه برنامه‌ای برای سیاست‌های کشور نمی‌بینند از این‌رو متولیان این امر با حفظ ارزش‌های ملی و در رفع نگرانی‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

وی ابراز کرد:  البته وزرای جدید و ترمیم کابینه توانایی اصلاح شرایط نظام مالیاتی و پولی و قوانین کار و تامین اجتماعی و قانون خصوصی‌سازی را دارد.