فرماندار تبریز :در قضیه سلامت مردم به هیچ عنوان مسامحه نمی شود / فعالیت پتروشیمی نباید باعث سلب آسایش مردم شود
فرماندار تبریز :در قضیه سلامت مردم به هیچ عنوان مسامحه نمی شود / فعالیت پتروشیمی نباید باعث سلب آسایش مردم شود

فرماندار تبریز با بیان اینکه در قضیه سلامت مردم به هیچ عنوان مسامحه نمی شود، گفت:  پتروشیمی و پالایشگاه به عنوان قطب سرمایه ای و اشتغال استان محسوب می شوند اما نباید فعالیت این شرکت ها باعث مخاطرات زیست محیطی و سلب آسایش اهالی منطقه شود. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری […]

فرماندار تبریز با بیان اینکه در قضیه سلامت مردم به هیچ عنوان مسامحه نمی شود، گفت:  پتروشیمی و پالایشگاه به عنوان قطب سرمایه ای و اشتغال استان محسوب می شوند اما نباید فعالیت این شرکت ها باعث مخاطرات زیست محیطی و سلب آسایش اهالی منطقه شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، جلسه بررسی مسائل و مشکلات ناشی از شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه تبریز روز یکشنبه دوم دی ماه با حضور نمایندگان شرکتهای مذکور و اداره محیط زیست به ریاست مهندس راستگو در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار تبریز توجه همگان بر موضوع محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در وضعیت کنونی کشور و جنگ اقتصادی و تحریم ها، حمایت از واحدهای تولیدکننده و اشتغالزا جزو اولویت تمامی نهادهاست ولی بایستی نحوه فعالیت این واحدها در راستای حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم انجام شود.

وی عنوان کرد: پتروشیمی و پالایشگاه به عنوان قطب سرمایه ای و اشتغال استان محسوب می شوند اما نباید فعالیت این شرکت ها باعث مخاطرات زیست محیطی و سلب آسایش اهالی منطقه گردد.

وی بیان داشت: بهره جویی از مشاوران زیست محیطی در پتروشیمی و پالایشگاه، اقدام به موقع و اولویت قرار دادن پروژه هایی که در راستای کاهش آلایندگی واحدهای مختلف می باشد، باید به صورت جدی در دستور کار این شرکت ها قرار گیرد.

مهندس راستگو خاطرنشان شد: در قضیه سلامت مردم به هیچ عنوان مسامحه نمی شود.

وی بر شفافیت اقدامات پتروشیمی و پالایشگاه در کاهش آلایندگی این شرکت ها تاکید کرد و افزود: اداره محیط زیست گزارش کامل و جامعی از اقدامات این دو شرکت به خصوص پروژه RTO پتروشیمی تهیه و نتایج حاصل از راه اندازی آن را مورد ارزیابی دقیق و فنی قرار دهد.

در این جلسه پس از ارائه گزارشات و نکته نظرات حاضرین جلسه، در حضور معاون دادستان تبریز تصمیمات اجرایی با مشخص کردن زمان اجرا، اتخاذ گردید.