فرمانداران با باور قلبی به شعارهای دولت عمل کنند/ از نیروهای با انگیزه انقلابی استفاده کنید/ تعامل به معنای باج دادن نیست
فرمانداران با باور قلبی به شعارهای دولت عمل کنند/ از نیروهای با انگیزه انقلابی استفاده کنید/ تعامل به معنای باج دادن نیست

استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر تحقق اهداف و اولویت‌های دولت سیزدهم در استان، گفت: شعارها و اهداف این دولت، شعارها و اهداف قلبی و اعتقادی است و همه مدیران دولت باید فراتر از وظایف اداری و سازمانی به این شعارها عمل کنند. عابدین خرّم در نشست فرمانداران استان، با تبریک میلاد باسعادت حضرت ولی […]

استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر تحقق اهداف و اولویت‌های دولت سیزدهم در استان، گفت: شعارها و اهداف این دولت، شعارها و اهداف قلبی و اعتقادی است و همه مدیران دولت باید فراتر از وظایف اداری و سازمانی به این شعارها عمل کنند.

عابدین خرّم در نشست فرمانداران استان، با تبریک میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) و فرا رسیدن سال نو، اظهار داشت: رئیس جمهور در حکم انتصاب بنده به عنوان استاندار، موارد متعددی را به عنوان اولویت‌های دولت تاکید کرده‌اند که باید مورد توجه همه مسئولان استان قرار گیرد.

وی، تحقق عدالت و پیشرفت، مانع‌زدایی و تسهیل امر تولید، مجاهدت برای توسعه عادلانه و نوسازی زیرساخت‌ها و مبارزه با فقر را از تاکیدات رئیس جمهور در این حکم عنوان کرد.

خرّم همچنین مبارزه با تبعیض و رانت سازمان‌یافته را از دیگر محورهای مورد تاکید رئیس جمهور برشمرد و گفت: یکی از مصادیق تبعیض که به غلط در گذشته اتفاق افتاده انتصاب افراد منتسب به مسئولان در مناصب مدیریتی بود که نباید در این دولت تکرار شود.

وی افزود: ما به‌عنوان خادم مردم نباید این رویه غلط را ادامه دهیم و به کسانی که در این خصوص فشار می‌آورند یا سفارش می‌کنند هم باید مسأله را بفهمانیم و تا حد ممکن در مقابل این موضوع مقاومت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر به‌کارگیری جوانان باانگیزه و انقلابی، گفت: فرمانداران از شناسایی جوانان باسواد و باانگیزه انقلابی غفلت نکنند و برای حل مسائل و مشکلات از ظرفیت آنها استفاده کنند.

وی افزود: حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مانند اردوهای جهادی و کمک‌های مومنانه، نشان‌دهنده روحیه پویا و جهادی آنان است و این روحیه باید در جامعه و سطوح مدیریتی ترویج شود.

خرّم همچنین تعامل بایسته و مستمر با همه بخش‌ها را از تاکیدات دیگر رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: تعامل به معنی باج دادن نیست، بلکه استفاده از خرد جمعی و مشارکت همه گروه‌ها حتی با وجود اختلاف سلیقه و اختلاف فکر است و فرمانداران باید ارتباط و تعامل خود را با اقشار مختلف مردم حفظ کنند.

تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر روحیه انقلابی و جهادی فرمانداران، آنها را به برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف دولت، در نظر گرفتن مردم در این برنامه‌ها، حضور مستمر در بین مردم و حفظ شأن نمایندگی عالی دولت در عین تعامل با همه نهادها توصیه کرد.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم بر تمرکز فرمانداران در موضوع اشتغال و معیشت مردم تاکید کرد و اهتمام آنان برای سوق دادن اعتبارات شهرستان به سمت پروژه‌های زیرساختی، استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه برای تامین مالی، نظارت جدی بر هزینه‌کرد اعتبارات دهیاری‌ها و عزم جدی برای اجرای طرح‌های ملی مسکن در شهرستان‌ها را خواستار شد.

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای ضروری مورد نیاز مردم در استان نداریم، از فرمانداران خواست با حضور میدانی موثر، بر رعایت قیمت مصوب و کیفیت کالاهای عرضه‌شده در بازار شهرستان‌ها نظارت کنند.

وی همچنین خواستار تشکیل شوراهای جذب سرمایه‌گذاری و پیگیری مستمر کارگروه‌های اقتصادی در شهرستان‌ها، تلاش برای جذب تسهیلات بخش تولید با اولویت واحدهای اثرگذار و صنایع پیشرفته، نظارت بر عملکرد ادارات در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری و تهیه نقشه راه و چشم‌انداز توسعه اقتصادی در شهرستان‌های استان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار هم گزارشی از روند جذب اعتبارات استانی ارائه و بر اهتمام جدی فرمانداران برای جذب اعتبارات مصوب و مستندسازی و انعکاس عملکردها و دستاوردهای دولت به افکار عمومی تاکید کرد.

در این جلسه همچنین روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان درخصوص تامین کالاهای اساسی و تمهیدات صورت گرفته برای تنظیم بازار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته برای اعمال شیوه‌نامه‌های های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز گزارش دادند.