فراکسیون حزب الله: مقاومت متعهد به نقش خود در دفاع از مرزهای لبنان است
فراکسیون حزب الله: مقاومت متعهد به نقش خود در دفاع از مرزهای لبنان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان به دفاع از مرزهای حاکمیتی این کشور متعهد است. به گزارش پایگاه خبری العهد، اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به جنبش حزب الله در پارلمان لبنان در نشست هفتگی روز پنجشنبه این فراکسیون در ابتدا تاکید […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان به دفاع از مرزهای حاکمیتی این کشور متعهد است.

به گزارش پایگاه خبری العهد، اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به جنبش حزب الله در پارلمان لبنان در نشست هفتگی روز پنجشنبه این فراکسیون در ابتدا تاکید کردند که رایزنی‌های مامور تشکیل کابینه لبنان و توافق وی با رئیس جمهور برای تشکیل کابینه موضوعی تشریفاتی نیست، بلکه مسیر طبیعی و قانونی برای تشکیل دولت است.

این فراکسیون همه گروه‌های سیاسی را به خروج از دایره منفی گرایی، متحد شدن، درس گرفتن از اشتباهات گذشته، سازندگی دوباره کشور، اهتمام به حقوق شهروندان و مجازات عوامل بحران مالی این کشور دعوت کرد.

فراکسیون حزب الله تاکید کرد: لبنانی‌ها دیگر فریب توجیه هیچ گروهی را نمی‌خورند که به دنبال اتلاف وقت باشد، اگر درد لبنانی‌ها را دست کم بگیرد یا به دنبال انحصارطلبی یا تقدم منافع محدود خود به قیمت از دست رفتن منافع میهن و شهروندانش باشد، باعث نابودی کشور می‌شود.

این فراکسیون تأکید کرد که اجرای قوانین اصلاحی مصوب مجلس نمایندگان تأثیر مثبتی در افزایش ثبات و بازیابی اعتماد شهروندان به کشورشان، نهادها و سیستم‌های آن خواهد داشت.

فراکسیون حزب الله درباره ترسیم مرزهای دریایی لبنان گفت: این مسئولیت به عهده دولت و نهادهای آن است تا  مختصاتی که نقاط مرزی و فضای حاکمیت لبنان را تعیین می‌کنند، مشخص کنند، و تثبیت مرزهای حاکمیتی سرزمینی و دریایی به یک هماهنگی ملی محکم و متعادل احتیاج دارد که مبنایی محکم برای تحکیم حق حاکمیت لبنان بدون هیچ کمی و کاستی را تشکیل دهد.

وی تکرار کرد که مقاومت همیشه متعهد به نقش خود در دفاع از مرزهای حاکمیتی است که دولت مطابق با سازوکار قانونی مصوب بین المللی به شکل نهایی نزد سازمان ملل تثبیت کرده است.

رئیس جمهور لبنان به تازگی گفته است که در خصوص تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی، اسرائیلی‌ها با این شرط مذاکره می‌کنند که یا آنچه را که می‌خواهند به زور بر لبنان تحمیل کنند یا اینکه مذاکره را متوقف می‌کنند و این باج‌خواهی است که لبنان هرگز تسلیم آن نخواهیم شد.

انتهای پیام/