فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه تا پایان آبان‌ماه امسال تکمیل می شود
فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه تا پایان آبان‌ماه امسال تکمیل می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۳۵ هکتار تا پایان آبان‌ماه امسال تکمیل و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بانه‌ای می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، صادق نجفی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۳۵ هکتار تا پایان آبان‌ماه امسال تکمیل و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بانه‌ای می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، صادق نجفی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در زمینه تولید و اشتغال پایدار در منطقه و معافیت گمرکی مواد اولیه وارداتی و تخفیف های قانونی در زمینه صادرات تولیدات مناطق ویژه اقتصادی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت ها و احداث بخش های مختلف این پروژه مهم نیز به طور همزمان اجرا خواهد شد.

در این بازدید مهندس محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، محمد فلاحی فرماندار شهرستان بانه، محمد دره وزمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و جمعی از مسولان استانی و محلی حضور داشتند.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۸۵ هکتار در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار و در اراضی ملی روستای ولی آباد در مسیر جاده بانه-سیرانبند احداث می شود و از جمله مهم ترین زیرساخت های آن تاکنون اتمام خط انتقال برق و آغاز محوطه سازی بوده و در آینده نزدیک گازرسانی به این طرح نیز آغاز خواهد شد.

اجرای کامل خط انتقال برق، احداث منبع ذخیره آب ۱ هزار متر مکعبی، آغاز عملیات حصارکشی (دیوار) محوطه به طول بیش از ۸ هزار متر و حجم قابل توجه عملیات خاکبرداری و خاکریزی، از جمله اقداماتی است که سیمای این منطقه ویژه را دگرگون کرده و به روند اجرای عملیات آن شتاب بیشتری داده است.

در ادامه این سفر معاون وزیر و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور، از نحوه اجرای طرح جدید مبادلات مرزی پیله وری در بازارچه مرزی سیرانبند بانه بازدید و در گفتگو با صاحبان بار و مرزنشینان، نحوه اجرای این طرح را ارزیابی و از اقدامات و پیگیری های انجام شده در راستای ارتقای منزلت مرزنشینان و توجه به منافع آنان قدردانی کرد.