عملیات کف‌پوش کوی لک‌لر با هدف توسعه شهر انسان‌محور انجام می‌گیرد
عملیات کف‌پوش کوی لک‌لر با هدف توسعه شهر انسان‌محور انجام می‌گیرد

شهردار تبریز عملیات احداث کف‌پوش در کوی لک‌لر را گامی در راستای توسعه شهر انسان‌محور و احیای بافت سنتی در محلات تبریز عنوان کرد. به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در بازدید از عملیات عمرانی کوی لک‌لر با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش داریم در محدوده مرکزی شهر و بخصوص نقاطی که تردد […]

شهردار تبریز عملیات احداث کف‌پوش در کوی لک‌لر را گامی در راستای توسعه شهر انسان‌محور و احیای بافت سنتی در محلات تبریز عنوان کرد.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در بازدید از عملیات عمرانی کوی لک‌لر با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش داریم در محدوده مرکزی شهر و بخصوص نقاطی که تردد عابرین پیاده بیشتر است، به مرور خیابان‌ها را تبدیل به پیاده راه کنیم.

او موضوع انسان محوری و آماده‌سازی فضاهای شهری برای رفت و آمد شهروندان و عابرین پیاده را در دستور کار شهرداری تبریز دانسته و افزود: هر چند در برخی مسیرها امکان صد در صدی برای پیاه محور کردن، استفاده از کف پوش و حذف آسفالت وجود ندارد ولی این موضوع در حال حاضر در تبریز آغاز شده است.

شهردار تبریز یادآور شد: در همین راستا امروز به عنوان یکی از این موارد در محله لک‌لر آسفالت حذف شده و کف سازی کوی، به صورت کف پوش در حال احداث است.

ایرج شهین باهر با اشاره به مزایای استفاده از کف پوش خاطرنشان کرد:این نوع کف سازی آثار خوبی دارد که از آن جمله می توان به افزایش سطح جذب شهر اشاره کرد؛ به طوری که آب بارانی که می‌بارد در زمین جذب می شود. این در حالی است که وقتی باران به آسفالت می‌خورد به عنوان یک سطح ایزوله در سطح شهر امکان نفوذ پذیری وجود ندارد.

او ادامه داد: همچنین در مواقع جابجایی و مواقعی که نیاز است همسایه ها برای اقداماتی مثل لوله کشی حفاری کنند، سریعا همان کف پوش ها را می توان به جای اول خود برگرداند و اصلاح سریع صورت می گیرد و نیاز به گذشت زمان چندانی برای لکه گیری و آسفالت نیست.

شهردار تبریز در پایان به زیبایی بصری این کف پوش ها هم اشاره کرده و افزود: از همین طریق سعی داریم شکل سنتی محلات را به حالت قبلی بازگردانیم به طوری که در بیشتر معابر تردد شهری، آسفالت حذف شده و  کف پوش جایگزین آن شود.