عملکرد مسئولان حوزه گردشگری به هیچ وجه قابل نیست
عملکرد مسئولان حوزه گردشگری به هیچ وجه قابل نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس سوء مدیریت را در بی رونقی صنعت گردشگری موثر دانست و گفت: مسئولان حوزه گردشگری باید از پشت ساختمان‌های شیشه‌ای بیرون آمده و مشکلات این صنعت را از نزدیک نظاره گر باشند. به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی ارزان قیمت‌بودن گردشگری ایران برای توریسم خارجی را فرصتی مناسب برای جذب بیشتر توریسم […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس سوء مدیریت را در بی رونقی صنعت گردشگری موثر دانست و گفت: مسئولان حوزه گردشگری باید از پشت ساختمان‌های شیشه‌ای بیرون آمده و مشکلات این صنعت را از نزدیک نظاره گر باشند.

به گزارش قلم پرس، محمداسماعیل سعیدی ارزان قیمت‌بودن گردشگری ایران برای توریسم خارجی را فرصتی مناسب برای جذب بیشتر توریسم و درآمدزایی دانست و گفت: دولت برای توسعه پایدار، اشتغال و بهبود اقتصاد باید به سمت رفع مشکلات سد راه رونق گردشگری گام بردارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگری دومین صنعت بزرگ دنیا محسوب می شود اما متاسفانه این صنعت پولساز علیرغم تمامی پتانسیل ها در کشور مغفول مانده و هنوز زیرساخت ها و منابع لازم برای رونق آن به نحو مطلوب تامین نشده است.

عدم توجه مناسب به معرفی و تبلیغات مهمترین ضعف صنعت گردشگری

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عدم توجه مناسب به معرفی و تبلیغات را مهمترین ضعف صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: متاسفانه در معرفی ظرفیت‌های کشورمان به دنیای خارج به هیچ وجه عملکرد درستی نداشته‌ایم و از سویی تلاش چندانی برای از بین بردن تبلیغات منفی و ایران هراسی صورت نگرفته این در حالی است که رسانه‌های نظام سلطه با گسترش تبلیغات، فضای منفی و سیاهی را از ایران برای جهانیان ترسیم می‌کند و این موضوع در عدم رونق گردشگری کشور تاثیر زیادی دارد.

لزوم تلاش جدی دستگاه‌ها برای خنثی کردن تبلیغات منفی و ایران هراسی

وی بر لزوم تلاش وسیع و همت جدی دستگاه‌ها و رایزن‌های‌ فرهنگی، سفرا، وزارت امور خارجه، ارتباطات و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای خنثی کردن تبلیغات منفی و ایران‌هراسی جهت رونق گردشگری تاکید کرد و گفت: این دستگاه‌ها باید با همکاری و تعامل هماهنگ تبلیغات وسیعی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشور را به دنیا ارائه کنند.

نظاره‌گر بودن مسئولان حوزه گردشگری از پشت ساختمان‌های شیشه‌ای مشکلی از مشکلات صنعت گردشگری رفع نمی‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نظاره‌گر بودن مسئولان حوزه گردشگری از پشت ساختمان‌های شیشه‌ای مشکلی از مشکلات صنعت گردشگری رفع نمی‌کند، تصریح کرد: مسئولان این حوزه باید از ساختمان‌های محل کار خود بیرون آمده و مشکلات این صنعت را از نزدیک نظاره گر باشند.

عملکرد مسئولان حوزه گردشگری به هیچ وجه قابل نیست

سعیدی با انتقاد از اینکه عملکرد مسئولان حوزه گردشگری به هیچ وجه قابل قبول نیست، ادامه داد: بی شک اگر مسئولان این حوزه تلاش اندکی برای رفع مشکلات سد راه صنعت پولساز گردشگری داشتند در حال حاضر هیچ نیازی به فروش و صادرات نفت نداشتیم و با استفاده از درآمد آن می توانستیم اغلب مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری درآمد گردشگری ۱۱ تا ۱۵ میلیون دلاری ترکیه، گفت: درآمد گردشگری ما بسیار ناچیز است؛ اگر چه اسکان در هتل هدف گردشگر نیست اما نباید نسبت به بهبود وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی و سیاحتی بی توجه بود؛ برای افزایش جذب گردشگر خارجی باید اقدامات فراوانی انجام شود که یکی از آنها ایجاد زیرساخت‌ها مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی در نقاط مختلف، معرفی ظرفیت‌ها و تلاش برای خنثی کردن تبلیغات منفی و سیاه نمایی و رفع سوء مدیریت ها است که بی توجهی به تمامی این موارد باعث بی رونقی صنعت پولساز گردشگری در کشور شده است./

منبع: خبرگزاری خانه ملت