عطر عاشقی فرزندان روح‌الله تبریز را معطر کرد
عطر عاشقی فرزندان روح‌الله تبریز را معطر کرد

به گزارش قلم پرس از تبریز، امروز تبریز پایتخت تشیع میزبان آلاله‌های سرخ کربلای ایران بود، شهیدانی که افتخارشان سربازی روح‌الله و گمنامیست… امروز پیگر گلگون کفن‌هایی را مردم باعزت و باشرف ایران زمین دوشادوش برادر و خواهران خود رهسپار دیار باقی کردند که روزگاری آنها دوشادوش ولی‌فقیه و رهبر خود امام خمینی(ره) ایستاده و در […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، امروز تبریز پایتخت تشیع میزبان آلاله‌های سرخ کربلای ایران بود، شهیدانی که افتخارشان سربازی روح‌الله و گمنامیست…

امروز پیگر گلگون کفن‌هایی را مردم باعزت و باشرف ایران زمین دوشادوش برادر و خواهران خود رهسپار دیار باقی کردند که روزگاری آنها دوشادوش ولی‌فقیه و رهبر خود امام خمینی(ره) ایستاده و در راه حق جانفشانی کردند و امروز با آمدنشان به وطن باری دیگر با ولی زمان و امام خامنه‌ای خود تجدید بیعت کرده و مردم را با بصیرت‌افزایی به سمت عاقبت‌بخیری سوق می‌دهند… آری اینان سربازان روح‌الله کبیرند که امروز دوستداران وطن و علاقه‌مندان به اسلام و نظام اسلامی را به پیروی از ولایت‌فقیه و  ولی زمان تشویق و هدایت می‌کنند….

‌امروز ‌پس از سال‌ها فراق و دوری پیکر پاک سرداران قبیله خورشید آمدند دلاورمردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

امروز فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک سه حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای حسین(ع) شد و حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

آری هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثربخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق، عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصر من‌الله است را فراموش کنیم.

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

پیش از ظهر امروز مردم ولایت مدار و عاشورایی تبریز سه لاله دشت نینوای ایران را همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان و ولایت تأکید داشتند، خونین‌بالان حرم علوی را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند.

رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام پس از برگزاری برنامه استقبال و وداع توسط مردم شهیدپرور و ولایتمدار «مایان»،  از مسجد جامع تشییع و در یادمان شهدای گمنام «مایان» خاکسپاری شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: پیکر‌های مطهر این شهدای عزیز مربوط به عملیات‌های «رمضان»، «خیبر» و «بدر» هستند که از مناطق عملیاتی «شرق بصره»، «جزیره مجنون» و «شرق دجله» تفحص شده‌اند.

* حاشیه‌های مراسم تشییع

* مردم تبریز در این مراسم تشییع با نثار دسته‌های گل روی تابوت شهدا یاد و خاطر آنان را گرامی داشتند و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در خصوص شهدا و اجرای مداحی در این مراسم چشمگیر بود.

* تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران با حضور در جمعیت انبوه، با تهیه فیلم و عکس این بیعت دوباره با آرمان شهیدان را به تصویر کشیدند.

* برخی از تشییع‌کنندگان نیز دل نوشته‌های خود را روی پوشش تابوت می‌نوشتند و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت داشتند.

* تشییع شهدا در طول مراسم با همراهی مارش نظامی گروه موزیک لشکر ۳۱ عاشورا و ادای احترام همراه بود.

* تأکید شهدا حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست از جمله شعارهای مردم تبریز در این مراسم بود.

* در این مراسم یاد رزمندگان مدافعان و شهدای حرم بارها بارها توسط مداحان و مردم ولایت مدار گرامی داشته و تأکید شد امنیت و‌ آرامش ایران اسلامی امروز مدیون شهدا، رزمندگان و شهدای مدافع حرم است.

* گرفتن عکس‌های سلفی جوانان با تابوت‌های شهدا از نکاتی بود که توجه همگان را به خوب جلب می‌کرد که نسل جدید انقلاب به شهدای خود افتخار می‌کند و امنیت و آرامش این مرز و بوم را مدیون این شهدا می‌داند.

* نماز این شهدا توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و با حضور امت ولایت مدار تبریز در میدان ساعت اقامه شد.

انتهای پیام/