عده‌ای به دنبال ضربه زدن به مجلس هستند/ پرونده نماینده سراوان مختومه نشده است
عده‌ای به دنبال ضربه زدن به مجلس هستند/ پرونده نماینده سراوان مختومه نشده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکتی سیستماتیک از طرف عده‌ای پیگیری می‌‍شود که مجلس را نمی‌خواهند، زیرا مجلس مصوباتی داشته که خوشایند آن‌ها نبوده و این افراد علیه مجلس بهانه‌جویی می‌کنند. به گزارش قلم پرس، مسعود پزشکیان در تشریح آخرین وضعیت موضوع محمدباسط درازهی، اظهار داشت: در خصوص پرونده نماینده سراوان جلسه ای برگزار […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکتی سیستماتیک از طرف عده‌ای پیگیری می‌‍شود که مجلس را نمی‌خواهند، زیرا مجلس مصوباتی داشته که خوشایند آن‌ها نبوده و این افراد علیه مجلس بهانه‌جویی می‌کنند.
به گزارش قلم پرس، مسعود پزشکیان در تشریح آخرین وضعیت موضوع محمدباسط درازهی، اظهار داشت: در خصوص پرونده نماینده سراوان جلسه ای برگزار شد و در صحن مجلس آقای درازهی عذرخواهی کرد، زیرا الفاظی که به کار برده، الفاظ خوبی نبوده و خودش نیز قبول کرده است ولی به علت اینکه ناراحتش کرده بودند، عصبانی شده و نتوانسته خودش را در این رابطه کنترل کند.

رفتار سازمان گمرک در قبال نماینده سراوان مناسب نبوده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار گمرک نیز در مقابل نماینده سراوان مناسب نبوده است، بیان کرد: وقتی یک نماینده مجلس وارد اداره‌ای می شود، مسئولان آن سازمان باید با نماینده درست برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مختلف باید برخورد مناسبی با نمایندگان مجلس داشته باشند و به آن‌‌ها جواب مناسب دهند، افزود: برخورد نامناسب نه تنها با نماینده بلکه با هر مراجعه کننده‌ای کار درستی نیست.

پزشکیان با بیان اینکه همه کسانی که در ادارات مختلف مشغول فعالیت هستند باید با مراجعه کننده برخورد مناسبی داشته باشند، ادامه داد: برخورد مسئولان گمرک با نماینده سراوان در مجلس مناسب نبوده است.

درازهی از روز اول نسبت به رفتار خود عذرخواهی کرد/ هیچ کسی نمی‌تواند از این نوع صحبت کردن دفاع کند

رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم کمیته حقیقت‌یابی که مجلس برای بررسی حادثه گمرک تشکیل داده است، گفت: اندازه تقصیر هر کدام از طرفین مشخص است، درازهی از روز اول و قبل از اینکه کار به اینجا برسد عذرخواهی کرده، هیچ کسی نمی‌تواند از این نوع صحبت کردن دفاع کند و بحثی در آن نیست.

پرونده نماینده سراوان مختومه نشده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نماینده سراوان مختومه شده است یا نه؟ افزود: پرونده مختومه نشده و تکلیف‌ها مشخص شده، نماینده عذرخواهی کرده، دیگر چه کاری باید انجام دهد؟

نماینده سراوان عذرخواهی کرد/ پرونده درازهی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نمی‌آید

پزشکیان با بیان اینکه همین حرف‌هایی که در این مصاحبه بیان کردم به هیات رئیسه مجلس نیز اعلام شده است، اظهار داشت: وقتی که نماینده سراوان از رفتاری که داشته عذرخواهی کرده، دیگر پرونده وی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نمی‌آید.

رسانه‌ها و صداوسیما یک طرفه، پرونده نماینده سراوان را منعکس کردند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه افکار عمومی نسبت به پرونده نماینده سراوان حساس شده است؟، بیان کرد: رسانه‌ها و صدا و سیما بدون اینکه دو طرف قضیه را نشان دهند، به موضوع می‌پردازند، هیچ گاه یک جانبه قضاوت کردن درست نیست.

اگر به نماینده‌ای بی‌احترامی شود به یک شهر بی‌احترامی شده است

وی افزود: نماینده یک شهر وقتی به سازمانی وارد می‌شود باید مسئولان آن سازمان وی را تحویل بگیرند، مردم از نماینده خود انتظار دارند که کار آن‌ها را پیگیری کند، آیا باید به این نماینده که به دنبال امور مردم است بی‌احترامی کرد؟ اگر به نماینده‌ای بی‌احترامی شود به یک شهر بی‌احترامی شده است، اگر می‌خواهیم اینگونه برخورد کردن با نمایندگان را تبلیغ کنیم نباید هیچ وقت انتظار نظارت و پیگیری اجرای قانون را از نمایندگان داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه در فضای مجازی نیز به موضوع رفتار نمایندگان توجه می‌شود، گفت: در فضای مجازی نیز خیلی حرف‌های دیگری را نیز مطرح می‌کنند.

عده‌ای به صورت سیستماتیک به دنبال ضربه زدن به مجلس هستند

وی در خصوص اینکه اکنون همه اتفاقات مختلفی که برای نمایندگان در موقعیت‌های مختلف رخ داده در حال بازنشر است، افزود: این حرکت‌های سیستماتیک از طرف عده‌ای پیگیری می‌شودکه مجلس را نمی‌خواهند، زیرا مجلس مصوباتی داشته که خوشایند آن‌ها نبوده و این افراد علیه مجلس بهانه‌جویی می‌کنند.

شکایت نمایندگان مجلس از درازهی واصل نشده است

پزشکیان در خصوص شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از درازهی که در رسانه ها مطرح شده ، بیان کرد: هنوز شکایتی نیامده است در صورتی که این شکایت واصل شود، رسیدگی به آن را شروع می‌کنیم./