عدم هماهنگی بین بانک مرکزی، وزارت صمت و  اقتصاد تیر خلاصی به پیکر نیمه جان بنگاه‌های اقتصادی
عدم هماهنگی بین بانک مرکزی، وزارت صمت و  اقتصاد تیر خلاصی به پیکر نیمه جان بنگاه‌های اقتصادی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عدم تشکیل مثلث طلایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به پیکر نیمه جان بنگاه‌های اقتصادی تیر خلاص می‌زند. به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی، با تاکید بر ضرورت حمایت از بنگاه های کوچک و پربازده، گفت: بانک مرکزی، وزارت امور […]

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عدم تشکیل مثلث طلایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به پیکر نیمه جان بنگاه‌های اقتصادی تیر خلاص می‌زند.

به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی، با تاکید بر ضرورت حمایت از بنگاه های کوچک و پربازده، گفت: بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت معدن و تجارت باید یک مثلث طلایی تشکیل دهند و زمانی که مثلث طلایی تشکیل و این نهادهای اقتصادی با یکدیگر همکاری داشته باشند می توان مشکل بنگاه های اقتصادی را مرتفع کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیمات ضدو نقیض نهادهای اقتصادی، ادامه داد: بانک مرکزی می‌خواهد سیاست‌های پولی خود را خود اعمال کند، از سوی دیگر وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز به دنبال اعمال سیاست های مالی خود بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در تلاش حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است، لذا برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و بنگاه های اقتصادی در درجه نخست باید هماهنگی‌های لازم بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی ایجاد شود.

تصمیم گیری های شتابزده سبب شده تولیدکنندگان مشتریان خود را از دست دهند

وی با تاکید بر اینکه در چند روز گذشته ۴ بخشنامه متفاوت از سوی گمرک کل کشور صادر شده است، ادامه داد: یکی از این بخشنامه ها که حامی تولید کننده بوده به دلیل عدم همکاری بانک مرکزی صادر شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سال های طولانی زمان صرف شده تا بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکننده ها در بازار داخلی و خارجی موقیعت خود را پیدا کنند، اظهار داشت: گاهی تصمیم گیری های شتابزده و سرگیجه های اقتصادی به دلیل عدم تشکیل مثلث بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی سبب شده تولید کنندگان مشتریان خود را از دست دهند.

عدم هماهنگی بین بانک مرکزی، وزارت صمت و اقتصاد به پیکر نیمه جان بنگاه‌های اقتصادی تیر خلاص می‌زند

وی افزود: ترکیه رقیب جدی ایران در حوزه صنایع غذایی شده و در تلاش است مشتریان تولید کنندگان داخلی را جذب کند، لذا اگر حداکثر تا ۲۰ روز آینده هماهنگی لازم بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای ارائه تسهیلات انجام نشود، توانی برای بنگاه‌های اقتصادی کشور باقی نمی‌ماند.

آقاپور با بیان اینکه عدم هماهنگی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به پیکر نیمه جان بنگاه‌های اقتصادی تیر خلاص می‌زند، ادامه داد: اگر بنگاه های اقتصادی تعطیل شوند، دیگر امکان بازگشت آنها به چرخه تولید وجود ندارد، به ویژه بنگاه های خصولتی که از سوی سازمان خصوصی سازی بنگاه‌های خصوصی واگذار می‌شوند، هیچ جانی نگرفته و همچنان در رده انحطاط قرار می گیرند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ماشین سازی تبریز که از سوی سازمان خصوصی سازی واگذار شده باید جان دوباره می گرفت و سپس به فعالیت خود ادامه می داد.