عبور بازرگانی مس از خرید به کرسی ساخت / بومی سازی ۷ هزار قطعه در مجتمع مس سونگون
عبور بازرگانی مس از خرید به کرسی ساخت / بومی سازی ۷ هزار قطعه در مجتمع مس سونگون

[ad_1] معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس گفت: طی ۱۰ سال اخیر بالغ بر ۷ هزار قطعه مورد استفاده مجتمع مس سونگون بومی سازی شده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سخاوت خیرخواه معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هیات مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی با اشاره به اینکه بازرگانی […]

[ad_1]


معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس گفت: طی ۱۰ سال اخیر بالغ بر ۷ هزار قطعه مورد استفاده مجتمع مس سونگون بومی سازی شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سخاوت خیرخواه معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هیات مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی با اشاره به اینکه بازرگانی مس از دپارتمان خرید عبور کرده و در کارگاههای ساخت فناور و دانش بنیان به دنبال تامین قطعات از طریق ساخت داخل است، اظهار کرد: طی ۱۰ سال اخیر بالغ بر ۷ هزار قطعه مورد استفاده مجتمع مس سونگون بومی سازی شده است و این یعنی پیشران بودن مس در لبیک به نامگذاری سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵ هزار و ۶۰۵ ایتم کالا برای تامین نیاز خط تولید مجتمع مس سونگون از طریق شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی خریداری شده  و این کالاها با تناژ ۹۹ هزار تن در قالب ۶ هزار و ۴۲۹ کامیون و یا محموله بار به سونگون ارسال شده است.

خیرخواه گفت: سال ۱۴۰۰ برای سونگون یک هزار و ۵ قطعه از محل ساخت داخل تامین شده است که این عملکرد درخشان تامین اقلام از منطقه نشان می دهد سهم ساخت منطقه آذربایجان از ۱۲ درصد در سال ۹۵ به ۵۷ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

 

معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس  خاطرنشان کرد: مجتمع مس سونگون حرکت جهادی ساخت داخل را از سال ۹۱ شروع کرده و در طی ۱۰ سال اخیر ۷ هزار و ۱۵۴ قطعه و تجهیز مورد نیاز خود را از طریق ساخت داخل تامین کرده است. اواخر سال ۹۸ با سیاستگذاری؛ استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور را در دستور ویژه کارگروه توسعه ساخت داخل قرار داده و و در این حرکت جهادی، یک هزار و ۱۵۴ آیتم کالای خرید خارجی را در فرآیند مهندسی معکوس؛ ساخت و تامین داخلی وارد کرده که تا کنون ۶۵ درصد این قطعات به همت مهندسین داخلی و وحدت مهندسی در تیم فنی و بازرگانی در داخل، ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.  

وی تصریح کرد: همکاری با شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، دانشگاهها و شرکت های صنعتی سازنده قطعات با استراتژی تمرکز بر منطقه، جزو برنامه‌های کلیدی و محوری بازرگانی سونگون بوده است.
 

انتهای پیام/


[ad_2]