ظریف: آمریکا پایان حضور خودش در منطقه را رقم زده است
ظریف: آمریکا پایان حضور خودش در منطقه را رقم زده است
وزیر امور خارجه گفت:‌ با این میزان نفرت عمومی که علیه آمریکا در حال شکل گرفتن است آمریکا روزهای آخرش را در منطقه ما می‌گذراند.

به گزارش قلم پرس، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه امروز (۱۸ دی ۹۸) هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به برادرانم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم چرا که همانطور که در شأن جمهوری اسلامی ایران است با هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی متجاوزان آمریکایی به اقدام تروریستی آنها علیه شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و همراهانش واکنش نشان دادند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت:‌ همانطور که گفته بودیم پاسخ جمهوری اسلامی پاسخ مشخص و متناسب خواهد بود گرچه هیچ چیز با شهادت سردار سلیمانی متناسب نیست، اما پاسخ علیه مراکز نظامی، آن هم یک مرکز نظامی اشغالگر که دیگر، صلاحیت و مشروعیت حضور در عراق حتی به شکل ظاهری هم ندارد، صورت گرفت.

وی افزود: اگر آمریکا عقل به خرج دهد و توجه کند و جلوی این ضرر استراتژیک را برای خود بگیرد اقدام درستی انجام داده و در  غیر این صورت اگر اشتباهی مرتکب شود حتماً اشتباهاش با اراده مردم که حضور خود را در مراسم شهادت سردار سلیمانی نشان دادند مواجه خواهد شد.

ظریف خاطرنشان کرد: کسانی که تاکنون به آمریکا مشورت داده بودند، مشورت‌هایشان و غلط و خطرناک بوده است.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: دیروز در تماسی که وزیر خارجه انگلیس و وزیر خارجه آلمان با بنده داشتند، من غیرقابل قبول بودن حمایت آنها را از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سلیمانی به آنها تذکر دادم و هر دو نفر آنها گفتند که در اقدام تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی مشارکتی نداشته‌اند.

وی افزود: من در این تماس‌ها غیرقابل قبول بودن این اقدام را آن هم در برابر کسی که غرب، امنیتش را به او مدیون بوده است، کسی که با داعش جنگیده، کسی که اگر نبود آنها باید در خیابان‌های شهرهایشان با داعش می‌جنگیدند، متذکر شدم.

ظریف خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه به شدت نگران ماجراجویی بسیار خطرناک آمریکا هستند؛ دیروز وزیر امور خارجه عمان برای اجلاس در ایران حضور داشت ما دیروز در اجلاس خودمان نشان دادیم که آمریکا به دنبال جنگ و خشونت است و  برعکس آمریکا ما به دنبال گفت‌وگو در این منطقه هستیم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: البته آمریکا پایان حضور خودش را در منطقه ما رقم زده است. با این میزان نفرت عمومی که علیه آمریکا در حال شکل گرفتن است، آمریکا روزهای آخرش را در این منطقه می‌گذراند و حتماً آینده‌ای در این منطقه نخواهد داشت و این نتیجه واقعی خون پاک شهید ما سردار سلیمانی است که پای آمریکا را ان‌شاءالله از این منطقه قطع خواهد کرد.

وی افزود:‌ جمهوری اسلامی می‌بایست در برابر اقدام دولت آمریکا واکنش نظامی نشان می‌داد که دادیم اما این پایان کار نیست پایان کار خروج آمریکا است که آن نیازی به اقدام نظامی ندارد و نتیجه حرکت خود آمریکایی‌ها است و نتیجه حمایتی است که در این حرکت مغرورانه و ابلهانه از خودشان نشان دادند.

ظریف خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که اگر آمریکا دست از پا خطا کند حتماً پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران انجام شده اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این یک سیلی به آمریکایی‌ها بود و انتقام، خروج آمریکا از منطقه خواهد بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس