طرح یادواره حضرت‌امام(ره) با دغدغه «غنی‌سازی اوقات فراغت» شکل گرفته‌ است
طرح یادواره حضرت‌امام(ره) با دغدغه «غنی‌سازی اوقات فراغت» شکل گرفته‌ است
شهردار تبریز، غنی‌سازی اوقات فراغت را از برنامه‌های مهم شهرداری تبریز در مباحث فرهنگی و اجتماعی خواند و افزود: طرح یادواره حضرت امام خمینی(ره)، از اقداماتی است که بر اساس همین دغدغه مهم شکل گرفته‌است.

ایرج شهین‌باهر در بازدید از مدارس برگزیده طرح یادواره حضرت امام خمینی(ره) با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، طبق برنامه‌ریزی‌ مشخص، سعی شده وقت دانش‌آموزان با تعریف محتوای آموزشی، علمی، اعتقادی، ورزشی و تفریحی، پربار شود.

وی انسان‌محوری را از اهداف مهم طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت خواند و گفت:  فعالیت گروهی دانش‌آموزان در یک طرح مشترک، می‌تواند حس احترام متقابل، همکاری و تفکر جمعی را در سنین پایه تقویت کند.

شهردار تبریز، با بیان اینکه دشمن با انواع راهبردهای رسانه‌ای و فرهنگی، قصد تخریب روحیه و تفکر سن‌وسال‌های پایه را دارد، اظهار داشت: باید سعی کنیم با تعریف برنامه و محتوای سودمند، اوقات فراغت کودکان و نوجوان را در مسیری تقویت کنیم که فرصتی برای نفوذ فرهنگی دشمن باقی نماند.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به اینکه طرح یادواره حضرت امام خمینی(ره) سال‌های متمادی، اجرای موفقیت‌آمیز داشته‌است، افزود: شهرداری امسال، با جدیت بیشتری، از این طرح حمایت کرده‌است.

وی اضافه کرد: ثمرات پربار طرح یادواره، در آینده‌ای نه‌چندان‌دور، زمانی که این دانش‌آموزان به عنوان شهروندان تاثیرگذار وارد جامعه شوند، خود را نشان می دهد.

طرح یادواره حضرت امام خمینی(ره) با تلفیقی از آموزش‌های فرهنگی، مفاهیم شهروندی، موضوعات درسی و علمی، بخش‌های تفریحی و ورزشی، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در سطح مدارس اجرا می‌شود.