طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، منطبق بر قانون و واقعیت‌های اقتصادی کشور است
طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، منطبق بر قانون و واقعیت‌های اقتصادی کشور است

[ad_1] معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: عادلانه و مردمی کردن یارانه‌ها از سوی دولت سیزدهم منطبق بر قانون و واقعیت‌های موجود در اقتصاد کشور است. محمد کلامی در هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، با طرح این سوال که در سال‌های گذشته که ارز ۴۲۰۰ تومانی […]

[ad_1]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: عادلانه و مردمی کردن یارانه‌ها از سوی دولت سیزدهم منطبق بر قانون و واقعیت‌های موجود در اقتصاد کشور است.

محمد کلامی در هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، با طرح این سوال که در سال‌های گذشته که ارز ۴۲۰۰ تومانی هم داده می‌شد چند درصد تورم را در روغن، مرغ یا تخم مرغ شاهد بودیم، تشریح کرد: میانگین تورم این کالاها در سال کمتر از ۴۰ درصد نبود؛ یعنی طی سالیان گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت این کالاها را به‌ صورت توامان شاهد بودیم.

کلامی، ادامه داد: سال گذشته نیز به‌ لحاظ تورم، ۵۰ درصد افزایش نیاز به سرمایه در گردش بدون اینکه امتیاز ویژه‌ای به تولیدکننده داده شود، وجود داشت و اینطور نبود که ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم را ثابت نگه داشته و قدرت خرید مردم را در خصوص این اقلام حفظ کند.

وی یادآوری کرد: براساس محاسبات انجام شده، یارانه‌های مستقیم برای دهک‌های پایین درآمدی، قدرت خرید را افزایش خواهد داد و اینگونه نیست که کلیت جامعه از این موضوع متضرر شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از مهم‌ترین ضروریات پس از حذف ارز ترجیحی است.

یونس ژائله افزود: تغییراتی جدی در بخش اقتصادی کشور از روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ آغاز شده و یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم، حذف ارز ترجیحی از شبکه‌ اقتصادی کشور است.

در این جلسه « گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان»، «مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه کُجوار (کجاباد) تبریز به‌ دلیل مغایرت‌های قانونی» و مراتب اعتراض واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهید قاسم سلیمانی» به اخذ عوارض آزادراه «تبریز-سهند» بررسی شد.
 

[ad_2]