طرح دارویار  به هیچ عنوان به معنی حذف یارانه دارو نیست/ اضافه شدن ۳۱۶ قلم دارو پرمصرف تحت پوشش تامین اجتماعی
طرح دارویار  به هیچ عنوان به معنی حذف یارانه دارو نیست/ اضافه شدن ۳۱۶ قلم دارو پرمصرف تحت پوشش تامین اجتماعی

[ad_1] مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌‎شرقی گفت: طرح دارویار به هیچ عنوان به معنی حذف یارانه دارو نیست بلکه جابه‌جایی یارانه از شرکت های دارویی به سازمان ‌های بیمه گر است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدحسن سیدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دارویار توسط دولت سیزدهم اظهار […]

[ad_1]


مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌‎شرقی گفت: طرح دارویار به هیچ عنوان به معنی حذف یارانه دارو نیست بلکه جابه‌جایی یارانه از شرکت های دارویی به سازمان ‌های بیمه گر است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدحسن سیدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دارویار توسط دولت سیزدهم اظهار داشت: این طرح طرحی ملی است و به هیچ عنوان به معنی حذف یارانه نیست و با هدف جابه‌جایی یارانه از شرکت‌های دارویی به سازمان‌های بیمه‌گر اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر طرحی در اجرا مشکلاتی دارد و بر همین اساس به صورت مستمر فرآیند اجرای این طرح نیز ارزیابی می شود، افزود: ۷۲۰ داروخانه در سطح آذربایجان شرقی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند و سعی کرده ایم پرداختی‌های خود را تا پایان اردیبهشت با این داروخانه‌ها تسویه کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:  با اجرای طرح دارویار ۳۱۶ قلم داروی پر مصرف به فهرست داروهای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی افزوده می‌شود و در این طرح میزان پرداختی به داروخانه‌ها افزایش می‌یابد و بر این اساس مصرف کننده با هیچ افزایش قیمتی در خصوص دارو مواجه نمی‌شود.

سیدی از برنامه‌ریزی برای بروز کردن مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی تا پایان خرداد نیز خبر داد و گفت: در طرح دارویار قیمت دارو و پرداختی بیمار افزایش نخواهد یافت بلکه تعهدات بیمه‌ای افزایش می‌یابد و به همین دلیل ان طرح کاملا به نفع مصرف کننده است و البته شامل داروهای خارجی و نیز بیمه تکمیلی نیست و با توجه به واقعی شدن قیمت داروهای تولید داخل می تواند زمینه ساز افزایش صادرات این بخش نیز باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۶


[ad_2]