ضریح مقدس  امامان عسکریین(ع)، از قم به سامرا منتقل می شود
ضریح مقدس  امامان عسکریین(ع)، از قم به سامرا منتقل می شود

مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین(ع) گفت: آخرین بازدید از ضریح جدید امامین عسکریین(ع) از فردا(۲۵ مهرماه) به مدت ۱۰ روز در قم انجام می شوند و پس از آن با هماهنگی های صورت گرفته با مقام های عراقی برای نصب به سامرا انتقال داده می شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری […]

مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین(ع) گفت: آخرین بازدید از ضریح جدید امامین عسکریین(ع) از فردا(۲۵ مهرماه) به مدت ۱۰ روز در قم انجام می شوند و پس از آن با هماهنگی های صورت گرفته با مقام های عراقی برای نصب به سامرا انتقال داده می شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم لاجوردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همزمان با محرم برای عزاداران حسینی(ع) و محبان اهل بیت(ع)آخرین بازدید از ضریح جدید امامین عسکرین در نظر گرفته شده است، ادامه داد: علاقمندان در دو نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ می توانند با مراجعه به ابتدای خیابان بلوار امین جنب پل شهید فاطمی از محل ساخت ضریح بازدید کنند.
وی با اشاره به اینکه جزئیات ساخت این ضریح جدید گفت: ساخت این ضریح زیرنظر دفتر آیت الله سیستانی به مدت چهار سال در قم به طول انجامید که بنا به دستور رهبر و مراجع تقلید از بهترین متخصصان و مواد و مصالح در این حوزه استفاده شد.
مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین(ع) ادامه داد: از بهترین مواد از جمله چوب بنام ساج به وزن ۱۰٫۵ تن، ۴٫۵ تن نقره، سه تن مس و روکش طلا به مقدار ۷۰ کیلو گرم و سنگ مرمر برای ساخت این ضریح استفاده شده است.
وی افزود: برای طراحی سقف آن از هنر مقرنس و معرق کاری استفاده شده است ضمن اینکه جداره های داخلی آن با مس و آبکاری طلا تزئین شده است.
لاجوردی با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان در ساخت این ضریح همکاری کرده اند، گفت: چهار صندوق خاتم کاری شده توسط استادان شیرازی و ساخت ۱۲ درب بزرگ طلایی و هزار متر فرش دستباف از جمله هنرمندی های عاشقان اهل بیت (ع) است.
بیست و سوم محرم ۱۴۲۷ هجری (سوم اسفند ۱۳۸۴) بر اثر انفجار شدید در حرم امام علی النقی (ع) و امام حسن عسکری (ع) به عنوان مقدس ‌ترین مکان شهر سامرا، ضریح امامین عسکریین به طور کامل تخریب شد.