ضرورت همکاری مشترک و توسعه محور ایران و ترکیه
ضرورت همکاری مشترک و توسعه محور ایران و ترکیه

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: موظف هستیم زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری های مردم دو کشور ایران و ترکیه را فراهم کنیم. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده بعد از ظهر امروز در دیدار با هیات تجاری وسرمایه‌گذاری شرکت یونیت ترکیه اظهار داشت: از شرکت یونیت اینترنشیونال سوابق خوبی سراغ داریم که در زمان‌های سختی مثل جنگ […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: موظف هستیم زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری های مردم دو کشور ایران و ترکیه را فراهم کنیم.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده بعد از ظهر امروز در دیدار با هیات تجاری وسرمایه‌گذاری شرکت یونیت ترکیه اظهار داشت: از شرکت یونیت اینترنشیونال سوابق خوبی سراغ داریم که در زمان‌های سختی مثل جنگ تحمیلی در کنار ما بودند؛ الان هم خوشحالیم که در دوره توسعه ایران دوباره سرمایه‌گذاری‌های مشترکی با این شرکت انجام دهیم.

وی با اشاره به علاقه‌مندی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نیروگاهی به‌ویژه نیروگاه ۵ هزار مگاواتی ابراز داشت: خوشحالیم که امروز میزبان این شرکت در تبریز هستیم؛ پروژه‌ها را دوستان معرفی کردند که هر کدام از این پروژه‌ها مدت‌ها مورد بررسی توسط کارشناسان ما قرار گرفته و از نظر زمان شما جلو هستید چرا که ما تعدادی پروژه آماده داریم که به گروه‌های سرمایه‌گذار خارجی معرفی می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کشور ترکیه در حوزه توریسم و گردشگری، عنوان کرد: اگر مردم ایران به ترکیه و مردم ترکیه به ایران سفر کنند، دیگر ظرفیت هتل های ایران و ترکیه خالی نمی‌ماند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از کشورهای هدف گردشگری مرم ایران ترکیه است و دوست داریم شرکت یونیت ترکیه در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری تبریز ما را یاری رساند، ادامه داد: هیچ زمانی از بودن در کنار دوستان و برادران ترکیه‌ای خود، احساس غربت نکرده‌ایم و مطمئن هستم که این حس، متقابل است.

این مسؤول در عین حال خاطرنشان کرد: هر دو طرف باید تلاش کنیم که زیر ساخت های لازم برای ارتباط هرچه بهتر و بیشتر دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه را بیش از پیش فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشور ترکیه در حوزه گردشگری خوب عمل کرده و سرمایه گذاری در بخش توریسم و هتل داری توسط این شرکت فرصت مناسبی برای تبادل گردشگر بین دو کشور است.

جبارزاده اعلام کرد: مشابه زمین هتل پارس ائل‌گلی زمین‌های مناسب دیگری در اختیار داریم که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم و شما را برای سرمایه‌گذاری دلخواه‌تان راهنمایی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: همه مسؤولانی که می‌توانند در این ارتباط نقش داشته باشند در جلسه حضور دارند و زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری مطلوب شما فراهم خواهند آورد.