ضرورت تسریع در پرداخت سهم دولت در اجرای پروژه‌های زیرساختی
ضرورت تسریع در پرداخت سهم دولت در اجرای پروژه‌های زیرساختی

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی استان ۷۰ درصد سهم خود را در اجرای پروژه های زیرساختی راه و جاده ادا کرده اما بخش دولتی در این عرصه عقب مانده است! به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم عصر امروز در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی منتخب آذربایجان شرقی، اظهار کرد: […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی استان ۷۰ درصد سهم خود را در اجرای پروژه های زیرساختی راه و جاده ادا کرده اما بخش دولتی در این عرصه عقب مانده است!

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم عصر امروز در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی منتخب آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بخش خصوصی در این استان سهم عمده ای در رشد اقتصادی داشته و به فرموده مقام معظم رهبری افسران جبهه اقتصادی کشور هستند. 

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته اقتصاد، تولید و اشتغال را مورد توجه قرار داده و مسئله اقتصاد یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم است، ما نیز محور همه فعالیت های خود را مقوله اقتصاد قرار داده و در این عرصه چند اقدام اساسی و مبنایی را شروع کرده ایم.

خرم تصریح کرد: شورای عالی سرمایه گذاری استان را تشکیل داده ایم که تاکنون‌ خروجی‌های مطلوبی نیز داشته است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به رشد اقتصادی چند موضوع را مورد توجه قرار داده ایم که ارتقای بهره‌وری، توسعه صادرات، تکمیل زنجیره تولید و شناسایی گلوگاه‌های رشد اقتصادی از جمله آنها است. 

استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: تحقق رشد اقتصادی از محل سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت خصوصی عمومی، مولدسازی و فروش اموال دولتی، تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، استفاده از منابع داخلی و جذب منابع محلی را نیز مد نظر قرار داده ایم.

وی توضیح داد: با بررسی شاخص ها متوجه شدیم بخش خصوصی در استان در تولید و تأمین زیرساخت هایی مثل آب، برق و جاده بسیار فعال بوده و بخش عمده‌ای از پروژه‎های راه و جاده توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: بخش خصوصی استان ۷۰ درصد سهم خود را در اجرای پروژه های زیرساختی راه و جاده ادا کرده اما بخش دولتی در این عرصه عقب مانده است!

وی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان در بخش‌های مختلف در سال‌جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های استان ارتباط با کشورهای همسایه و بانک است که جلسات مختلفی با سفرای خود در کشورهای مختلف و سفرای این کشورها در تبریز برگزار کرده ایم.

خرم اذعان داشت: یکی از بخش های فعال استان اتاق بازرگانی تبریز است که قرارگاه اقتصادی استان به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز بانک ها پای کار هستند اما جراحی اقتصادی فشارهای اولیه را بر بخش خصوصی تحمیل کرده، در هر صورت برای تأمین مواد اولیه، سرمایه در گردش و تمهیدات صادراتی راهکارهای مطلوبی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶


[ad_2]