ضرورت تدوین و ابلاغ برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی
ضرورت تدوین و ابلاغ برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی
دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به حادثه خیز بودن اکثر محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی و ابلاغ آن ضرورت دارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو با اشاره به موضوع حوادث جاده ای اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز حقوق عامه، صیانت از جان و مال شهروندان بوده و این موضوع اهمیت و حساسیت بالایی داشته و بر این اساس دستورات لازم در این راستا صادر شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت خاص کوهستانی و جغرافیایی اکثر محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی یکی از استان های دارای بیشترین آمار سوانح رانندگی بوده و بر این اساس تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی و ابلاغ آن ضرورت دارد.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه لزوم آگاه سازی نقاط حادثه خیز جاده های استان، گفت: طی سال گذشته ۱۲ نقطه حادثه خیز در استان به ویژه در ورودی های آزادراه پیامبر اعظم و اتوبان شهید کسایی و چندین نقطه در محور اهر – تبریز تکمیل و رفع خطر گردیده است.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست سال جاری ۴۲۳ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند ادامه داد: با توجه به پیگیری ها و اقدامهای به عمل آمده این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

علیلو با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص مسایل فرهنگی، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش سوانح جاده ای باید برنامه هایی با محوریت آگاه سازی عمومی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تهیه و پخش شود.