ضرورت بستر سازی تغییر مثبت و بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه
ضرورت بستر سازی تغییر مثبت و بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه
دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: باید زمینه های لازم برای تغییر مثبت ورویکرد اصلاحی زندانیان و بازگشت عزتمندانه به جامعه و آغوش خانواده فراهم شود.

به گزارش  قلم پرس، بابک محبوب علیلو در نشست شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب تبریز اظهار داشت: هدف از حبس وزندانی کردن افراد اصلاح و بازپروری آنان و کمک به بازگشت عزت مندانه به جامعه و آغوش خانواده است.
وی افزود: باید با هم فکری و هم افزایی زندانیان را در مسیر اصلاح و جبران مافات قرار داده و زمینه تنبه وبیداری وتغییر مثبت ورویکرد اصلاحی آنها را فراهم کنیم.
دادستان مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد:  یکی از اهداف برگزاری چنین برنامه هایی بررسی راهکارهای کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری از نهادهای ارفاقی و تسهیلات قانونی است.
وی با اشاره به بازدید از زندان مرکزی تبریز، اضافه کرد: هدف از این بازدید ها اطلاع مستقیم و بی واسطه از مسائل ودغدغه زندانیان و نظارت بر نحوه اجرای احکام قضایی و اشراف برشرایط نگهداری زندانیان است.
علیلو با بیان اینکه بازدید ها به صورت منظم و با برنامه ای مدون و سرزده صورت می گیرد ادامه داد: طی بازدید های انجام شده وضعیت زندان و نحوه اجرای احکام  صادره و وضعیت نگهداری اعم از مسائل بهداشتی رفاهی اصلاحی و تربیتی مورد رصد قرار می گیرد.