ضرورت بازگشایی مسیر ریلی آذربایجان‌شرقی به کشورهای همسایه/ افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا
ضرورت بازگشایی مسیر ریلی آذربایجان‌شرقی به کشورهای همسایه/ افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت بازگشایی مسیر ریلی استان به کشورهای همسایه، گفت: در صورت راه‌اندازی این خط ریلی، بخش زیادی از مشکلات استان در حوزه حمل‌ونقل و صادرات قابل حل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و ستاد تجارت فرامرزی استان، […]



استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت بازگشایی مسیر ریلی استان به کشورهای همسایه، گفت: در صورت راه‌اندازی این خط ریلی، بخش زیادی از مشکلات استان در حوزه حمل‌ونقل و صادرات قابل حل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و ستاد تجارت فرامرزی استان، با اشاره به رشد ۱۶ درصدی صادرات استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، اظهار کرد: این رقم، رضایت‌بخش و در حد انتظار نیست که علت آن وجود موانع متعددی است که باید رفع شوند.

 وی، برنامه‌ریزی جدی دستگاه‌های مسئول، حذف تشریفات زاید، پیچیده و خسته‌کننده گمرکی، تقویت زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی و بازگشایی مسیر ریلی استان به کشورهای همسایه را از اقدامات ضروری برای توسعه صادرات عنوان کرد.
 
خرّم با اشاره به اینکه دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی در مرزهای جلفا و نوردوز از مدت‌ها پیش آماده راه‌اندازی است، اما هنوز عملیاتی نشده است، خواستار پیگیری جدی گمرکات استان برای تحقق این امر شد.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت بازگشایی مسیر ریلی استان به کشورهای همسایه، گفت: در صورت راه‌اندازی این خط ریلی، بخش زیادی از مشکلات استان در حوزه حمل‌ونقل و صادرات قابل حل خواهد بود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تعیین متولی امر صادرات در دستگاه‌های اجرایی، گزارش اقدامات دستگاه‌ها در راستای رفع موانع صادرات و گزارش شرکت‌های عمده صادراتی درخصوص عمل به تعهدات صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات تأکید کرد.

انتهای پیام/ی