ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور/ خبرنگاران در ایجاد اعتماد و امید در جامعه نقش آفرین باشند
ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور/ خبرنگاران در ایجاد اعتماد و امید در جامعه نقش آفرین باشند

[ad_1] امام جمعه تبریز بر لزوم بازنگری در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور تاکید کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد،  با عرض تسلیت خدمت همه خانواده‌های داغ‌دیده حادثه سیل  […]

[ad_1]


امام جمعه تبریز بر لزوم بازنگری در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد،  با عرض تسلیت خدمت همه خانواده‌های داغ‌دیده حادثه سیل  و تشکر از تمام دست اندرکاران امدادی کشور که شبانه روزی تلاش کردند تا از پیشرفت سیل جلوگیری کنند تشکر کرد و اظهار کرد: ولی اصلی‌ترین اقدام در حوادث غیرمترقبه لزوم بازنگری در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور است. 

وی افزود: تجربه حوادث طبیعی در کشور، ضرورت تدوین یک برنامه‌ریزی منسجم برای کاهش خطرپذیری را ایجاب می‌کند اما فقدان روش‌های پیشگیرانه و اصرار تخصیص بودجه به امر پیشگیری و کم‌کردن دامنه بحران و پر کردن قسمت‌های خطرپذیر به عنوان شهر و روستا لزوم توجه جدی به این موضوع را می‌طلبد. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: باید نسبت به تحول ساختاری و سخت افزاری و نرم افزاری و انسان افزاری این حوادث یک برنامه جدی داشت و اصلا باید این موضوع تبدیل به یک نهاد پایه با بهره‌گیری از گروه‌های جهادی و مردمی همانند هیات های مذهبی، بسیج و غیره شود. 

وی گفت: آبخیزداری، علائم بحران مزمن سیلاب، بالا بودن آسیب‌های سیلاب به گسترش شهرها و قرار گرفتن بخشی از شهرها و تخریب پوسش گیاهی و منابع طبیعی و از همه مهم‌تر بی‌توجهی به موضوع آبخیزداری که افزون به مداخله در سیلاب می‌شود از جمله مسائل قابل تامل است. 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مبارزه در ریزگرد و مدیریت صحیح منابع آب و مقابله با فرسایش خاک از دیگر مسائل مهم است که امیدواریم مسوولان توجه جدی داشته باشند. 

وی به سفر چند روز خود به روستای بشتاب در شهرستان هوراند اشاره کرد و گفت: به قدری محرومیت زیاد است که از هر لحاظ با فقر دسته و پنجه نرم می‌کنند که بنده هم توسط رئیس کمیته امداد آشنا شدم.  

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در سفر چند روز پیش جناب آقای فتاح، او قول مساعدت برای رسیدگی به این وضع داد. البته تمام ادارات دست به دست هم خواهند داد تا آن روستا را آباد کنند. 

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از سنت‌های پیامبر اکرم(ص) این بود که حاکم باید عادل باشد که یزید یک حاکم ظالم بود، افزود: انگیزه اول برای قیام امام حسین(ع) دینی بود و انگیزه دیگر اصلاح جامعه بود.  

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: انگیزه دیگر امام حسین (ع)، انگیزه سیاسی بود چراکه ایشان می‌خواستند تا جامعه امام خود را بشناسند. 

وی با تاکید بر اینکه در هر جا به یک متخصص نیاز است، گفت: برای برق مهندس الکترونیک، برای ساختمان مهندس عمران برای درمان نیز پزشک می‌آورند پس برای دین هم باید متخصص وجود داشت که آیا یزید ظالم چنین متخصص دینی بود؟ 

آل‌هاشم با تبریک به سه دانش‌آموز تبریزی که در کنکور رتبه برتر کسب کرده‌اند، گفت: اینها افتخار برای ما هستند. بنده با پدر هر سه نفر صحبت کردم و تبریک گفتم. 

ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در نذرها

وی با تاکید بر اینکه امسال محرم زیست محیطی را رعایت کنیم، گفت: یکی از سنت‌های پسندیده این ایام اتمام نیازمندها است؛ گاهی برخی‌ها برای نذر و احسان از وسایل پلاستیکی و غیره استفاده می‌کنند که بعد از استفاده نیز این پلاستیک‌ها در شهر و‌ خیابان رها می‌شود که چهره نامناسب به محیط زیست می‌دهد. 

امام جمعه تبریر متذکر شد: عدم اسراف و‌ ننداختن احسان و‌ نذری به بیرون را در این روزها مراعات کنید. 

خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان هستند/ ایجاد امید از رسالت های مهم خبرنگاران است

به گزارش فارس، نماینده ولی‌فقیه در استان فرا رسیدن روز خبرنگار را مورد اشاره قرار داد و گفت: این روز را تبریک می‌گوییم که امسال هفدهم مرداد مصادف با عاشورای حسینی است. 

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه خبرنگاران رابط بین مردم و مسوولان هستند و انعکاس دهنده فعالیت‌های انجام شده هستند، افزود:  خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با اعتماد سازی، در ایجاد اعتماد و امید در جامعه نقش آفرین باشند.

وی یادآور شد: ایجاد امید در جامعه یکی از رسالت‌های خبرنگار است؛ شهید صارمی یک خبرنگار واقعی بود که روز خبرنگار نیز روز شهادت این خبرنگار انقلابی است. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰


[ad_2]