ضرورت اجرای تفاهم‌نامه احداث مدارس شهرستان ورزقان/ مجمع خیرین مدرسه‌ساز تشکیل شود
ضرورت اجرای تفاهم‌نامه احداث مدارس شهرستان ورزقان/ مجمع خیرین مدرسه‌ساز تشکیل شود

[ad_1] فرماندار ورزقان گفت: با توجه به مشکلات و کمبودهای شهرستان در زمینه فضای فیزیکی مدارس و تجهیزات آموزشی انتظار می‌رود؛ شرکت ملی صنایع مس ایران در اسرع وقت به احداث مدارس موضوع تفاهم‌نامه احداث مدارس شهرستان ورزقان اقدام نماید. مهدی نعمتی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان، با تأکید بر اینکه رفع مشکلات آموزش‌وپرورش نیازمند […]

[ad_1]

فرماندار ورزقان گفت: با توجه به مشکلات و کمبودهای شهرستان در زمینه فضای فیزیکی مدارس و تجهیزات آموزشی انتظار می‌رود؛ شرکت ملی صنایع مس ایران در اسرع وقت به احداث مدارس موضوع تفاهم‌نامه احداث مدارس شهرستان ورزقان اقدام نماید.

مهدی نعمتی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان، با تأکید بر اینکه رفع مشکلات آموزش‌وپرورش نیازمند اهتمام جدی است، اظهار داشت: انتظار می‌رود مجتمع مس سونگون و سایر معادن شهرستان نسبت به آموزش‌وپرورش و حوزه فرهنگ که زیربنای توسعه‌اند؛ توجه جدی داشته باشند.

 
وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل زیربنایی نظیر آموزش‌وپرورش موجب تحقق اهداف توسعه‌ای در آینده می‌شود؛ اظهار داشت: علاوه بر اجرای تفاهم‌نامه احداث مدارس شهرستان، ایجاد برخی زیرساخت‌های ورزشی را باهدف بهره‌مندی نسل نوجوان و جوان و دانش‌آموزان از شرکت ملی صنایع مس ایران پیگیری می‌نماییم که انتظار می‌‎رود در سال‌های آینده به ثمر بنشیند.
 
فرماندار ورزقان، بر تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان باهدف بهبود وضعیت فعلی تأکید کرد و افزود: در کنار جلب مشارکت معادن و خیرین انتظار می‌رود اداره‌کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی به وظایف ذاتی خود در قبال مدارس شهرستان عمل نماید.
 
وی بهبود وضعیت آموزش در مدارس شهرستان و توجه ویژه به مسائل اجتماعی را باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله وظایف مهم آموزش‌وپرورش‌های شهرستان در هر دو بخش مرکزی و خاروانا دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا پشتیبانی‌های لازم و قانونی را با استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون نظیر ۱۵ درصد حقوق دولتی موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و سایر ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق بحقه مردم شهرستان از معادن خواهیم داشت.

[ad_2]