ضرغامی: رصد خانه مراغه ، نماد علم ، فرهنگ و تمدن ایرانی در دنیا است  / مراغه مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است
ضرغامی: رصد خانه مراغه ، نماد علم ، فرهنگ و تمدن ایرانی در دنیا است  / مراغه مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است

[ad_1] وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت : خواجه نصیر الدین طوسی با ساخت رصد خانه تاریخی این شهر بزرگترین مرکز علمی جهان عصر خود را بنا کرده است . به گزارش قلم پرس،از مراغه، عزت الله ضرغامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه اظهار کرد: تمدن غنی مراغه […]

[ad_1]


وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت : خواجه نصیر الدین طوسی با ساخت رصد خانه تاریخی این شهر بزرگترین مرکز علمی جهان عصر خود را بنا کرده است .

به گزارش قلم پرس،از مراغه، عزت الله ضرغامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه اظهار کرد: تمدن غنی مراغه هشتصد سال پیش از گذشته غنی هویت گرفت و با ساخت رصدخانه در این شهر به تاریخ ایران هویت بخشید.

وی اضافه کرد: مراغه با تمدن چندین هزار ساله و از بنیه قوی فقهی، علمی تاریخی و فرهنگی در ایران و جهان است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه شهر مراغه با پیشینه بسیار غنی آنچنان معرفی نشده است، گفت: جوانان این سرزمین می‌توانند با استفاده از بستر فضای مجازی برای معرفی این شهر تلاش مضاعف داشته باشند.

ضرغامی در ادامه گفت: خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان بزرگترین دانشمند پس از اسلام از سرآمدان علم در جهان است و  باید از شخصیت این دانشمند بزرگ باید سریال‌های فاخر و درجه تولید و به جهان معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه آنچنان که باید نتوانسته‌ایم ارزش علمی، آثار و شخصیت این دانشمند بزرگ معرفی نشده است اظهار کرد: این دانشمند بزرگ‌ در کنار شخصیت علمی یک سیاست‌مدار برجسته در زمان خود بوده است و  خواجه نصیرالدین با مهار خوی ویرانگر و سرکش مغول یک جامعه علمی در ایران بنیان نهاد ه است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: مراغه به لحاظ معماری با داشتن بناهای تاریخی ارزشمند مورد بی‌توجهی و مهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های مراغه، ایلخانان و خواجه نصیر را به این شهر کشانده افزود: این شهر در آن زمان مهد زندگی ادیان بوده است.

ضرغامی، از مدیران و مسئولان خواست با تدبیر در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بدور از مرزبندی و اختلاف با وحدت برای توسعه، عمران و آبادانی شهر ها و کشور تلاش کنید.

وی گفت: مراغه ۸۰۰ سال پیش به عنوان مهد ادیان بهترین الگو برای وحدت حال حاضر کشور است.

انتهای پیام/


[ad_2]