صنعت برق شعار”ما می‌توانیم” را در دوران تحریم متجلی کرد
صنعت برق شعار”ما می‌توانیم” را در دوران تحریم متجلی کرد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنعت برق یکی از بخش‌هایی است که در دوران تحریم‌ها، شعار ما می‌‌توانیم را به معنای واقعی به منصه ظهور رساند. دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعت برق استان، ضمن قدردانی از خدمات همه تلاشگران عرصه تولید و توزیع برق استان، خاطرنشان کرد: کار کردن در شرایط تحریم و […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنعت برق یکی از بخش‌هایی است که در دوران تحریم‌ها، شعار ما می‌‌توانیم را به معنای واقعی به منصه ظهور رساند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعت برق استان، ضمن قدردانی از خدمات همه تلاشگران عرصه تولید و توزیع برق استان، خاطرنشان کرد: کار کردن در شرایط تحریم و کمبود منابع مالی، هنری بود که آیندگان آن را ثبت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که وارد فضای جدیدی از اقتصاد کشور شده‌ایم، افزود: دوران پسابرجام دوره جدیدی از سازندگی کشور خواهد بود و طبیعتا در این مرحله جدید محدودیت‌های قبلی وجود نخواهد داشت.

جبارزاده تاکید کرد: باید از این فرصت برای نوسازی زیرساخت‌های صنعت برق استفاده و کاستی‌هایی را که در اثر تحریم‌ها به وجود آمده بود جبران کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید ۳۴۰۰ مگاوات برق در استان، گفت: قرارداد این سرمایه‌گذاری در حال نهایی شدن است و امیدواریم به زودی شاهد آغاز این پروژه بزرگ باشیم.

وی افزود: مدیران صنعت برق استان و شهرستان‌های هدف این سرمایه‌گذاری، انصافا در همکاری با سرمایه‌گذار سنگ تمام گذاشتند و کارهای مربوط به استان تماما انجام شده است.

جبارزاده با بیان این که هدف ما تبدیل آذربایجان شرقی به قطب تولید انرژی در کشور است، تاکید کرد: مقدمات کار از قبیل تامین زیرساخت‌ها برای اتصال نیروگاه‌های مورد نظر به شبکه باید انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که هیچ تفاوتی بین دستگاه‌های استان قایل نیستیم، افزود: رمز موفقیت همه دستگاه‌ها، وحدت، صمیمیت و همدلی است و همه ما برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش و فعالیت همه بخش‌های استان در ۳۰ ماه گذشته در سایه وحدت، همدلی و روحیه جهادی، ارزنده و قابل تقدیر بوده است.

دکتر جبارزاده همچنین با اشاره به کاهش میزان قطعی برق در استان علی‌رغم افزایش نیافتن ظرفیت تولید برق، گفت: این امر ناشی از فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف برق بوده است که از شرکت‌های برق، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها انتظار داریم این فرهنگ‌سازی را ادامه دهند.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق برای صرفه‌جویی برق در ادارات دولتی کار ارزشمندی است، افزود: برق از نعمت‌هایی است که تا هست قدر آن دانسته نمی‌شود و یکی از راه‌های قدردانی از این نعمت، صرفه‌جویی در مصرف آن است.

جبارزاده همچنین با اشاره به تشکیل کمیته تبریز ۲۰۱۸، با بیان این که شرکت توزیع برق باید یکی از اعضای تصمیم‌گیر این کمیته باشد، افزود: نورپردازی ساختمان‌ها و زیباسازی فضای شهری تبریز در ساعات شب، می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد و شرکت توزیع برق در این زمینه باید پیشرو باشد.