صنعتگران آذربایجان شرقی توانایی ساخت تجهیزات صنعت نفت را دارند/طرح انقال خط اتیلن غرب یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده
صنعتگران آذربایجان شرقی توانایی ساخت تجهیزات صنعت نفت را دارند/طرح انقال خط اتیلن غرب یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده

استاندار آذربایجان شرقی، باب یان اینکه طرح انقال خط اتیلن غرب یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است،گفت: صنعتگران آذربایجان شرقی توانایی ساخت و نوسازی تجهیزات کهنه و فرسوده صنعت نفت را با گارانتی دو ساله دارند. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در نشست شورای اداری استان با حضور وزیر نفت، با اشاره به کلنگ […]

استاندار آذربایجان شرقی، باب یان اینکه طرح انقال خط اتیلن غرب یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است،گفت: صنعتگران آذربایجان شرقی توانایی ساخت و نوسازی تجهیزات کهنه و فرسوده صنعت نفت را با گارانتی دو ساله دارند.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در نشست شورای اداری استان با حضور وزیر نفت، با اشاره به کلنگ زنی خط اتیلن غرب، اظهار داشت: این طرح و پروژه که آغاز عملیات شد بسیار ارزشمند بوده و آرزوی  چندین ساله مردم استان بوده که به دنبال آن بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی، افزود: با اجرای این طرح شرکت، ضمن اتصال پتروشیمی تبریز به خط اتیلن غرب، خوراک این مجموعه پتروشیمی نیز از محل خط اتیلن غرب تامین خواهد شد و همچپنین برای بعد از اجرای این خط طرح توسعه ای نیز برای آینده پتروشیمی استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: نزدیک ۲۵۰ میلیارد تومان تنها برای اجرای این پروژه هزینه شده و با توجه به توانمندی هایی که به صنعت پتروشیمی اضافه خواهد بسیار ارزشمند بوده و می توان گفت یکی از دستاوردهای بزرگ و خوب دولت تدبیر و امید برای استان های شمالغرب خواهد بود.

جبارزاده، در ادامه با اشاره به تشکیل خوشه ای تحت عنوان تجهیزات صنعت نفت و گاز در استان، خاطر نشان کرد: با وجود این مساله علاقمندیم در تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور، صنعت گران استان ما ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: صنعتگران آذربایجان شرقی توانایی ساخت و نوسازی تجهیزات کهنه و فرسوده صنعت نفت را با گارانتی دو ساله دارند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از حضور وزیر نفت در استان و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال اتیلن غرب میانه – تبریز، بیان کرد: ایشان روزی که این مسولیت سنگین را بر عهده گرفتند منشا کاررهای بزرگ و ارزشمند در بخش  نفت، گاز و پتروشیمی بودند.