صادرات ۵ قطعه زالو برابر با یک بشکه نفت است
صادرات ۵ قطعه زالو برابر با یک بشکه نفت است

مدیرعامل بازرگانی ترحیب و نماینده شرکت دانش‌بنیان کارآفرینی ایرانیان بیان این‌که کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز درخواست زالوی ایرانی دارند، افزود: صادرات ۵ قطعه زالو برابر است با یک بشکه نفت. به گزارش قلم پرس، حامد ترحیب، مدیرعامل بازرگانی ترحیب و نماینده شرکت دانش‌بنیان کارآفرینی ایرانیان امروز در نشست خبری با اصحاب […]

مدیرعامل بازرگانی ترحیب و نماینده شرکت دانش‌بنیان کارآفرینی ایرانیان بیان این‌که کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز درخواست زالوی ایرانی دارند، افزود: صادرات ۵ قطعه زالو برابر است با یک بشکه نفت.

به گزارش قلم پرس، حامد ترحیب، مدیرعامل بازرگانی ترحیب و نماینده شرکت دانش‌بنیان کارآفرینی ایرانیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که هم اکنون ۱۶۷۹ خانواده تحت پوشش خدمات این شرکت و همچنین مؤسسه خیریه « خیرین بی ادعا» قرار دارند، اظهار داشت: به دنبال خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش با مشاغل خانگی هستیم.

وی با بیان این‌که شرکت دانش‌بنیان کارآفرینی ایرانیان علاوه بر پرورش زالو، در زمینه تکثیر کفش‌دوزک، عقرب سیاه و گلدان‌های پرورش زعفران نیز فعال است، اظهار داشت: اگر هر خانواده بتواند در متراژی مناسب کاشت زعفران را در خانه ادامه دهد، ظرف مدتی اندک به درآمد ماهیانه بیش از دو میلیون تومان خواهد رسید.

نائب رییس بازرگانان ایران در روسیه با اشاره به این‌که در زمینه پرورش زالو به کشور روسیه به صورت جدی وارد عمل شده‌ایم، گفت: قیمت تمام شده هر زالوی زنده برای صادرات حدود ۸۰ سنت است، در حالی‌که طرف روس هر زالو را به قیمت ۱۰ تا ۱۲ دلار خریداری می کند.

وی با بیان این‌که کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز درخواست زالوی ایرانی دارند، افزود: صادرات ۵ قطعه زالو برابر است با یک بشکه نفت، اگر بتوان تنها در زمینه زالو صادرات را در سطح وسیع ترویج دهیم، بی نیاز از صادرات نفت خواهیم بود.

ترحیب با بیان این‌که پرورش عقرب سیاه نیز با هدف تأمین زهر لازم برای شرکت های داروسازی کشور در تبریز پیگیری می شود، گفت: هم اکنون دو میلیون قطعه عقرب سیاه در تبریز را پرورش می دهیم، ضمن این‌که پرورش کفش‌دوزک نیز با هدف استفاده در مزارع کشاورزی برای جلوگیری از آفات نباتی مورد هدف است.