صادرات ۲۰۰ میلیون دلار محصولات پتروشیمی تبریز به ۳۶ کشور دنیا/ ساخت نخستین  واحد پلی اتلین سنگین ایرانی
صادرات ۲۰۰ میلیون دلار محصولات پتروشیمی تبریز به ۳۶ کشور دنیا/ ساخت نخستین  واحد پلی اتلین سنگین ایرانی

[ad_1] مدیرعامل پتروشیمی تبریز از صادرات۲۰۰ میلیون دلاری محصولات این مجتمع به ۳۶ کشور دنیا خبر داد و اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از پروژه احداث واحد جدید پلی اتلین سنگین به ظرفیت تولید ۳۱۰ هزار، میزان تولید این مجتمع به بالای یک میلیون تن برسد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیاوش درفشی ظهر […]

[ad_1]


مدیرعامل پتروشیمی تبریز از صادرات۲۰۰ میلیون دلاری محصولات این مجتمع به ۳۶ کشور دنیا خبر داد و اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از پروژه احداث واحد جدید پلی اتلین سنگین به ظرفیت تولید ۳۱۰ هزار، میزان تولید این مجتمع به بالای یک میلیون تن برسد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیاوش درفشی ظهر امروز در حاشیه بهره برداری از  واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلار  به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: محصولات این مجتمع به ۳۶ کشور صادر می شود و ارزش آن نیز ۲۰۰ میلیون دلار است.

وی نیاز صنایع کشور به پلی پروپیلن را ۶ میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید کشور است که ۸۰۰ هزار تن فعال است و پلی پروپیلن تولیدی مجتمع پتروشیمی تبریز ۸۰ درصد برای نیاز داخلی مصرف و ۲۰ درصد نیز صادر می شود.

درفشی میزان تولید پتروشیمی تبریز را در حال حاضر ۸۴۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از طرح احداث واحد پلی‌پروپیلن به ظرفیت ۳۰ هزار تن  میزان تولید این مجتمع به ۸۷۰ هزار تن در سال رسید.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از پروژه احداث واحد جدید پلی اتلین سنگین به ظرفیت تولید ۳۱۰ هزار میزان تولید این مجتمع به بالای یک میلیون تن برسد.

 

پروژه احداث واحد جدید پلی اتلین سنگین به ظرفیت ۳۱۰ هزار تن

درفشی گفت: شرکت پتروشیمی تبریز در راستای استراتژی توسعه‌ای مبتنی بر مطالعات شرکت ایتالیایی SAIPEM  احداث واحد ۳۱۰ هزار تنی پلی اتلین سنگین با تکنولوژی دوغابی(SLURRY) را در برنامه های کاری خود قرار داده است تا بتواند با استفاده از اتلین دریافتی از خط لوله اتلین غرب( مسیر میاندوآب- تبریز) ارزش افزوده و سودآوری بیشتری را به ارمغان آورد لذا در این خصوصمطلعات جامع و کاملی جهت انتخاب و خرید تکنولوژی بر اساس تکنولوژی‌های موجود برای تولید HDPE انجام پذیرفته است.

وی افزود: برای حمایت از دانش فنی داخلی، شرکت پژوهش و فناوری تپتروشیمی تبریز به عنوان اولین لایسنسور بومی تولید محصول پلی اتلین به عنوان صاحب دانش فنی طرح برگزیده شده و اجرای این پروژه، ظرفیت تولید پلیمری شرکت را به بیش از دو برابر ظرفیت فعلی خواهد رساند.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: این پروژه پس از پایان موفقیت آمیز بررسی مدارک مربوط به فازهای بسته طراحی فرایند، اخذ دانش فنی و همچنین فاز بسته مهندسی پایه، قراردادepc را با شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی(EIED)  منعقد کرده و درصدد اتمام به موقوع پروژه و بر اساس استاندادهای معتبر جهانی است.

درفشی تصریح کرد: با اتمام موفقیت آمیز پروژه در محدوده زمانی برنامه‌ریزی شده است پروژه به عنوان اولین پروژه داخلی خواهد بود که با اعتماد بر نیروهای توانمند داخلی و سرمایه‌گذاری بر روی دانش فنی بومی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمان‌بندی پیش بینی می‌شود  پروژه احداث واحد جدید پلی اتلین سنگین به ظرفیت ۳۱۰ هزار تن  با سرمایه گذاری ۱۳۴ میلیون یورو و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/


[ad_2]