شیوه نامه «سواد آموزی زندانیان» ابلاغ شد
شیوه نامه «سواد آموزی زندانیان» ابلاغ شد

به گزارش ایسنا، برای اجرای این شیوه‌نامه، بر اساس مفاد تفاهم‌نامه و دستورالعمل نشست­های هماهنگی و اجرایی بین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش و معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، تشکیل و برنامه ­ریزی لازم باید انجام شود. همچنین؛ با ابلاغ و ارسال این دستورالعمل تمام […]

به گزارش ایسنا، برای اجرای این شیوه‌نامه، بر اساس مفاد تفاهم‌نامه و دستورالعمل نشست­های هماهنگی و اجرایی بین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش و معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، تشکیل و برنامه ­ریزی لازم باید انجام شود. همچنین؛ با ابلاغ و ارسال این دستورالعمل تمام شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های قبلی مرتبط منتفی است.

 گفتنی است؛ در راستای اهداف و سیاست‌های آموزشی و فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین سیاست‌های فرهنگی – تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و به‌منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی در زندان‌ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه‌های هدف، این تفاهم‌نامه بین دو سازمان، منعقدشده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه که کاهش بی‌سوادی، توسعه و تعمیق سواد و توانمندسازی زندانیان از اهداف آن است؛ برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای آموزش‌دهندگان واجد شرایط معرفی‌شده از سوی ادارات کل زندان‌ها، پشتیبانی و حمایت از مهارت‌آموزی در مراکز یادگیری محلی ایجادشده در زندان‌ها، آموزش زندانیان بی­سواد معرفی‌شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان‌ها از طریق واگذاری به افراد با تمکن­های واجد شرایط و پرداخت هزینه آموزش بر اساس قیمت تمام‌شده هراستان طبق قرارداد منعقده و … از وظایف سازمان نهضت سوادآموزی است.

 ارائه اطلاعات و مشخصات فردی زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد به سازمان نهضت سوادآموزی جهت یادگیری، فراهم کردن فرصت آموزشی برای زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد، فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل در صورت جابه‌جایی سوادآموزان زندانی، تأمین فضای آموزشی به‌منظور برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در زندان‌ها و … از وظایف سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی است که در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام