شیوع کرونا میان کارکنان دیپلماتیک آمریکا در هند/۲ فوتی و ۱۰۰ مبتلا
شیوع کرونا میان کارکنان دیپلماتیک آمریکا در هند/۲ فوتی و ۱۰۰ مبتلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیوع کووید-۱۹ (بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹) در میان کارکنان دیپلماتیک آمریکا در هند به مرگ ۲ نفر منجر شده است. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه گزارش داده تست کرونای بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان مقرهای دیپلماتیک آمریکا در هند مثبت گزارش شده است.  شبکه خبری […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیوع کووید-۱۹ (بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹) در میان کارکنان دیپلماتیک آمریکا در هند به مرگ ۲ نفر منجر شده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه گزارش داده تست کرونای بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان مقرهای دیپلماتیک آمریکا در هند مثبت گزارش شده است. 

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اشاره نکرده شیوع این ویروس در کجا اتفاق افتاده اما ایالات متحده آمریکا چهار کنسولگری در شهرهای مختلف هند و یک سفارتخانه در دهلی‌نو دارد.

این گزارش حاکی است که به کارکنان دیپلماتیک و خانواده‌های آنها طی دو هفته گذشته واکسن تزریق شده بود.

بر اساس آخرین آمارها، شمار قربانیان ویروس کرونا در هند طی ۲۴ ساعت گذشته برای نخستین بار از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به بیش از سه هزار و ۲۸۰ نفر رسیده است.

با احتساب قربانیان ویروس کرونا در هند طی روز گذشته، تلفات این ویروس در این کشور به بالای ۲۰۰ هزار نفر رسید.

از سوی دیگر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان با سرعت فزاینده‌ای در حال افزایش بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۶۲ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس آمار سایت WORLDOMETER تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۱۸ میلیون نفر رسیده است.

طی روز گذشته کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان حدود ۶۶۰ هزار نفر بوده است که با توجه به این آمار، بیش از نیمی از مبتلایان در جهان متعلق به هند بوده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

انتهای پیام/