شهیدمدنی امام‌شناس واقعی بود
شهیدمدنی امام‌شناس واقعی بود
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت‌الله مدنی عالم واقعی و امام‌شناس بود گفت: اگر به انقلاب پشت کنیم به معنای پشت کردن به دین است.

 آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی امشب در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی با بیان اینکه عاشورا حکمت‌های بی‌شماری دارد اظهار کرد: علت‌ها توسط انسان‌ها به وجود آمد و حکمت‌ها توسط امام اعمال شد.

وی با بیان اینکه علت و حکمت عاشورا عکس یکدیگرند افزود: حکمت عاشورا این بود که در جهان معرفت و حکمت به وجود آورد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عاشورا یکبار اتفاق افتاد که دیگر رخ ندهد تصریح کرد: عاشورا چنان هیبتی دارد که بر همه زمان‌ها تاثیر گذاشته است و این تاثیر قبل از شهادت امام حسین(ع) نیز اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه حتی زمین کعبه نیز با تمام عظمتش تحت سیطره کربلاست ادامه داد: زمین کربلا بر همه زمین‌ها سیطره دارد.

قائم‌مقامی با اشاره به اینکه عاشورا رخ داد تا دیگر انسان‌ها ولی خدا را تنها نگذارند خاطرنشان کرد: نه گفتن به ولی خدا یعنی خروج از دین، ورود به دین نیز تنها با تمسک به ولایت ممکن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از عاشورا جریان بیداری و معرفت آغاز شد اظهار کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) عقل‌ها و معرفت افزایش یافت به طوری که ۱۴۰۰ سال پس از شهادت اباعبدالله(ع) در جهان مدرن که گمان می‌کرد انسان به دین نیاز ندارد، انقلابی رخ داد و مردمان درس گرفته از عاشورا، فرزند امام را به کشور خود دعوت کرده و بر عهد و وفای خود ایستادند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی عظیم‌ترین اتفاق آخرالزمان است از یاران بزرگ انقلاب مانند شهیدمدنی سخن به میان آورد و افزود: آیت‌الله مدنی مردی بود که اگر کسی یکبار او را می‌دید ر شیفته‌اش می‌شد چراکه عالم واقعی و امام‌شناس بود.

وی با بیان اینکه شهید مدنی مرید امام راحل بود تصریح کرد: شهید مدنی یار دین بود و در عین صلابت در مقابل دشمنان، همواره در مقابل دوستان تواضع داشت.

قائم‌مقامی با اشاره به اینکه حتی امام خمینی(ره) از آیت‌الله مدنی خواست او را موعظه کند ادامه داد: وقتی آیت‌الله مدنی سخن گفت امام گریه مفصلی کردند، انسان تا دلاور نباشد نمی تواند برای امام حسین(ع) گریه کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل گریه این است که چرا من نبودم و چرا از خدا نخواستم که آن موقع بوده باشم گفت: گریه‌کن امام حسین(ع) در فرایند جبران وارد می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آن اتفاق رخ دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز در شرایط سختی قرار داریم و همه دشمنان دست در دست هم دادند تا دوباره کربلا را پس از آزادی بگیرند.

وی افزود: ایجاد داعش به این خاطر بود که استکبار از دست رفته را دوباره جان دهد و مقابل فرهنگ عاشورا بایستد چراکه کربلا عامل آزادی و آزادگی جهان است.

قائم‌مقامی با بیان اینکه در اربعین سال ۹۳ به یکباره ۳۰ میلیون نفر از گوشه و کنار عالم گرداگرد کربلا را گرفتند تصریح کرد: مردم هرگز نهراسیدند در حالی که خطرناکترین شرایط در آنجا حاکم بود و نتیجه آن شد که تا قیامت هیچ کس نمی‌تواند کربلا را تسخیر کند.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان در حال بیداری است و عطر امام حسین(ع) به مشام انسان‌ها رسیده است ادامه داد: امروز اگر به انقلاب پشت کنیم به معنای پشت کردن به دین است، نباید به خاطر مشکلات خدای نکرده این اتفاق رخ بدهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ امام حسین(ع) با فرعون‌های تاریخ می جنگد خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با خون خود علیه فرعون‌های زمان مبارزه کرد و ما نیز باید رهرو ایشان باشیم.