شهرک صنعتی چرم شهر خارج از محدوده شهری و شهرداری است/ ضرورت رفع معضلات زیست محیطی در مایان سفلی
شهرک صنعتی چرم شهر خارج از محدوده شهری و شهرداری است/ ضرورت رفع معضلات زیست محیطی در مایان سفلی

شهردار منطقه شش تبریز گفت: با توجه به اینکه شهرک صنفی و صنعتی چرمشهر و روستای مایان سفلی خارج از محدوده شهرداری تبریز است، رسیدگی به معضلات زیست محیطی ناشی از آلودگی پساب های صنعتی به عهده اداره کل حفاظت از محیط زیست می باشد. به گزارش قلم پرس، سامان احمدزاده با اشاره به گزارش […]

شهردار منطقه شش تبریز گفت: با توجه به اینکه شهرک صنفی و صنعتی چرمشهر و روستای مایان سفلی خارج از محدوده شهرداری تبریز است، رسیدگی به معضلات زیست محیطی ناشی از آلودگی پساب های صنعتی به عهده اداره کل حفاظت از محیط زیست می باشد.

به گزارش قلم پرس، سامان احمدزاده با اشاره به گزارش بخش خبری صدا و سیمای استان افزود: طبق نقشه محدوده و حریم شهری صدور مجوز فعالیت شهرک های صنعتی که خارج از این محدوده هستند از طرف اداره محیط زیست است.

وی تصریح کرد: روستاییان محترم مایان سفلی می توانند با تسلیم درخواست کتبی خود مبنی بر رفع آلودگی های زیست محیطی ناشی از پساب های صنعتی  شهرک چرمشهر به این نهاد دولتی نسبت به رسیدگی موضوع اقدام کنند.

شهردارمنطقه شش تبریز ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به ایجاد تصفیه خانه های صنعتی و ملزم کردن کارخانه ها به رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی اقدام شود.

احمد زاده همچنین با اعلام اینکه کانال “ایلی سو” به منظور ساماندهی آب های سطحی احداث شده است، ادامه داد: کانال “ایلی سو”  از بالادست شهر به دشت تبریز تا محدوده قراملک احداث شده و فاصله مکانی بسیار زیادی از این شهرک صنعتی دارد.

شهردار منطقه شش تبریز متذکر شد: مکاتبات زیادی با ادراه کل آب و فاضلاب برای عدم انتقال فاضلاب شهری به این کانال صورت گرفته و عدم تمکین این اداره دولتی منجر به برگزاری جلسه مشترک با معاون محترم دادستان تبریز شد و قرار است برنامه مدونی برای مدیریت فاضلاب شهری از طرف ادراه کل آب و فاضلاب ارائه شود.

احمد زاده خاطر نشان کرد: همانطور که از عنوان رسمی اداره کل آب و فاضلاب استان مشخص است، کنترل فاضلاب شهری به عهده این نهاد بوده و شهرداری تبریز همواره همکاری های لازم مانند صدور رایگان مجوز حفاری و مدیریت فاضلاب شهری را داشته است اما عدم همکاری آب و فاضلاب باعث شده شهروندان شهرداری را مسبب اصلی قلمداد کند که نیاز است در این خصوص شفاف سازی انجام شود.