شهرها امانتی در دست مدیران شهری است/مدیریت شهری موفق نیازمند حمایت بخش خصوصی است
شهرها امانتی در دست مدیران شهری است/مدیریت شهری موفق نیازمند حمایت بخش خصوصی است

به گزارش قلم پرس، محمدرضا بیاتی پیش از ظهر امروز در سومین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و استان‌ها اظهار کرد: وظایف ما می‌تواند در دو بخش رفع چالش‌های شهری و شهر ایرانی اسلامی مطرح شود. بیاتی با بیان اینکه چهار سال برای هدایت مسائل شهرها فرصت داریم، افزود: تجدیدنظر جدی […]

به گزارش قلم پرس، محمدرضا بیاتی پیش از ظهر امروز در سومین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و استان‌ها اظهار کرد: وظایف ما می‌تواند در دو بخش رفع چالش‌های شهری و شهر ایرانی اسلامی مطرح شود.

بیاتی با بیان اینکه چهار سال برای هدایت مسائل شهرها فرصت داریم، افزود: تجدیدنظر جدی در تعرفه عوارض و دیگر بحث‌ها که می‌تواند در این چهار سال مطرح شود. مشکلات زیادی داریم و نباید خود را مشغول جزئیات کنیم. مدیریت جامع شهری مغفول مانده است و ما اگر تمام ابزارها را نداشته باشیم، مدیریت شهری مغفول خواهد ماند.

او اظهار کرد: مسکن مشکل اساسی کشور است ما در این زمینه تنها می‌توانیم با راه و شهرسازی تعامل کنیم و هماهنگ با آنها خدماتی ارائه کنیم.

رئیس سنی مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و استان‌ها خاطرنشان کرد: شهرداری نهادی است که اگر پولی تزریق نشود، حرکت نخواهد کرد و به عبارتی باید از مردم پول بگیریم و با اعمال ارزش‌افزوده برای خودشان هزینه کنیم.

بیاتی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما تقدم شهرنشینی بر شهرسازی است، گفت: اگر شهرسازی مقدم باشد، مشکلی نخواهیم داشت و باید به تعامل توجه کنیم.

او ادامه داد: ما در درآمد پایدار، طرح‌های اجرایی، مدیریت علمی و ارتباط با دانشگاه، رانت‌خواری، اجرای مسائل، کیفیت پروژه‌ها و گرانی مصالح و حمل و نقل و… در همه این حوزه‌ها مشکل داریم و باید برای موارد ضروری اقدام اساسی کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهرکرد اظهار کرد: مدیریت شهری در کشور ما بدون کمک بخش خصوصی توفیق نخواهد داشت و رضایت مردم هدف مدیریت شهری است. اگر بخواهیم پاسخگوی مردم باشیم، باید با بخش خصوصی امور را پیش ببریم.