شهرستان آذرشهر جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان دارد
شهرستان آذرشهر جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان آذرشهر، ضمن بازدید از فرمانداری این شهرستان و بخشداری گوگان وممقان، مسائل و مشکلات اداری آن را در نشستی با حضور فرماندار و کارکنان فرمانداری بررسی کرد.

حمیدرضا قاسم‌زاده در این نشست گفت: آذرشهر جایگاه ویژه ای در اقتصاد استان دارد و با وجوداینکه هیجدهمین شهرستان استان از نظر وسعت است ولی از نظر فعالیتهای اقتصادی فوق العاده مهم است.

وی افزود: آذرشهر در بعضی از صنایع و محصولات کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد که نتیجه تعامل فرمانداری با مردم و فراهم کردن بسترهای قانونی برای فعالیت های اقتصادی است.

قاسم‌زاده همچنین به توانمندی‌های اقتصادی بخش ممقان اشاره کرد و گفت: ممقان یکی از موفق‌ترین شهرها در زمینه اشتغال است که نرخ رشد بیکاری آن منفی است.

وی افزود: بیش از ۱۳۰۰ کارگاه نخودپزی در این شهر مشغول فعالیت هستند و این صنعت در این منطقه کاملا بومی است که باید از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: جمهوری اسلامی ایران صاحب ۷ درصد ذخایر معدنی جهان و منابع عظیم زیرزمینی و موقعیت استثنایی جغرافیایی است؛ اما ساختار معیوب اداری اجازه استفاده بهینه و کامل از این ظرفیت‌ها را تاکنون نداده است.

قاسم‌زاده افزود: ساختار اداری کشور که میراث صدها سال گذشته است، کارمندان دستگاه‌ها را به سمت تقابل با قانون، کم‌کاری و اعمال نگرش‌های فردی سوق داده است.

وی با بیان اینکه نباید اشتباه خود را با اشتباهات دیگران توجیه کنیم، افزود: اصلاح ساختار اداری و حاکم کردن نظم، همکاری و مسئولیت‌پذیری در ادارات ربطی به تحریم و فشارهای خارجی ندارد و این کار باید توسط خود ما انجام شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ریشه عملکرد هر فرد به باورهای او برمی‌گردد، گفت: اگر اعتقاد درونی به حل مشکلات داشته باشیم مشکلات حل خواهد شد که این روحیه نیز ریشه فرهنگی داردو باید روی آن کار شود.

فرماندار آذرشهر و تعدادی از کارکنان این فرمانداری نیز در این نشست به بیان برخی از مسائل و مشکلات اداری و کاری پرداختند و سپس مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی توضیحات لازم در خصوص مسائل مطرح شده را بیان کردند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از بخش‌های مختلف فرمانداری آذرشهر و بخشداری‌های گوگان و ممقان بازدید و با کارکنان آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.