شهرداری پیشتاز توسعه زیرساخت های فرهنگی در تبریز/ مترو، بهترین فضای عرضه آثار هنری را دارد
شهرداری پیشتاز توسعه زیرساخت های فرهنگی در تبریز/ مترو، بهترین فضای عرضه آثار هنری را دارد

شهردار تبریز با تاکید بر نقش هنر در رشد فرهنگی هر جامعه گفت: شهرداری تبریز همواره در توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری فرهنگ و هنر در کنار متولیان اصلی قرا دارد و سالانه بخش اعظمی از بودجه خود را بر بخش فرهنگ متمرکز کرده است. به گزارش قلم پرس، مهندس ایرج شهین […]

شهردار تبریز با تاکید بر نقش هنر در رشد فرهنگی هر جامعه گفت: شهرداری تبریز همواره در توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری فرهنگ و هنر در کنار متولیان اصلی قرا دارد و سالانه بخش اعظمی از بودجه خود را بر بخش فرهنگ متمرکز کرده است.

به گزارش قلم پرس، مهندس ایرج شهین باهر در مراسم آغاز به کار سومین “آرت اکسپو” به میزبانی هتل کایا تبریز افزود: تلفیق هنر و تجارت در تبریز توانسته بیشترین فعالان خلاق اقتصادی را در سطح ملی معرفی کند.

وی اظهار داشت: ضرورت ایجاد فضای زیرساختی برای عرضه آثار هنری بیش از پیش احساس می شود و با عملکرد درخشان بخش خصوصی استقبال عمومی را محقق شده است.

شهین باهر با بیان اینکه فضای فیزیکی ایستگاه های مترو بهترین فضا برای عرضه آثار (تلفیقی_ترکیبی) برای علاقمندان حوزه هنر است خاطر نشان کرد: برای ترغیب مشارکت های عمومی باید بسترهای لازم را نیز فراهم کرد.

شهردار تبریز تصریح کرد: بهره مندی عمومی از لذت تماشای آثار هنری نمود قابل توجهی در تبریز داشته است و فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف هنری مانند تئاتر بهترین مصداق این موضوع می تواند باشد.

شهین باهر متذکر شد: شهرداری تبریز با هدف حمایت از هنرمندان و بسترسازی برای رونق اقتصاد هنر تبریز، بهبود فضای کسب و کار، فعالیت حرفه‌ای و فراهم کردن شرایط بهینه جهت فروش آثار به مجموعه‌داران و علاقه‌مندان آثار هنری در کنار مسولان اجرایی سومین “آرت اکسپو” تبریز است.

وی همچنین با اشاره به اینکه “آرت اکسپو” تبریز بهترین فرصت برای همنشینی جامعه هنری ایران محسوب می شود گفت: انتقال تجربیات هنری چندین ساله تبریز در قالب برنامه های این چنینی می تواند در توسعه فرهنگی و مشارکت عمومی موثر باشد.