شناسایی ۲۲۹ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در استان/ تبریز و اهر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارند
شناسایی ۲۲۹ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در استان/ تبریز و اهر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارند
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: متاسفانه آمار در بعضی شهرستان‌ها روبه افزایش بوده و بعد از تبریز، اهر نسبت به جمعیت، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارد که باید بررسی شود.

محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری در ساعت ۲۳ پنجشنبه، بیست و یکم فروردین ماه، اظهار کرد: با توجه به گسترش آزمایشگاه‌ها در استان، علاوه بر مراجعه کنندگان و افراد بستری در بیمارستان‌ها، موارد شناسایی شده در غربالگری نیز آزمایش می‌شوند و علت ارایه آمار مبتلایان در استان هر ۴۸ ساعت یک بار نیز همین امر است.

وی، بیان کرد: در حال حاضر، ۲۰۸ نفر در بخش ویژه بیمارستان های استان بستری بوده و ۷۸ نفر زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه روز چهارشنبه از ۲۹۰ نفر تست کویید ۱۹ گرفته شد که ۱۰۵ نفر مبتلا به کرونا بودند، افزود: امروز پنج شنبه نیز از ۳۱۴ نفر تست گرفته شد که نتیجه ۱۲۴ نفر مثبت اعلام شده است.

وی  خاطرنشان کرد: در مجموع، شمار مبتلایان به کرونا در استان به  ۲هزار ۴۲۱ نفر آزمایش مثبت رسیده است.

وی از بهبود ۵۵ درصد از مبتلایان خبر داد و گفت: ۱۳۶۷ نفر از مجموعه مبتلایان استان، بهبود یافته و از بیمارستان، ترخیص شده‌اند.

صومی در ادامه با اشاره به خدمات داوطلبانه طلاب جهادی استان برای مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: آقای صادقیان، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز از هفته اول نامه نوشتند که طلاب آماده انجام کار خدماتی در بیمارستان‌ها هستند و به دلیل عدم نیاز در آن زمان، به خدماتی دیگری روی آوردند و خدماتشان فقط در تدفین و تغسیل خلاصه نمی‌شود.

انتهای پیام